بسم الله الرحمن الرحيم

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..Sihat Hari Demi Hari! Cantik! Lawa! Tampil Menawan! Tampil Berkeyakinan! Ceria! Bahagia! Bijak!..Memvariasikan, Khusus Untuk Pengunjung Yang Berkunjung Ke Jelita Wif Diyana,Tidak Kira Usia! Atau Jantina! Menampilkan Pelbagai Info, Juga Perkongsian Lain, Asalkan Menarik & Berilmu Untuk Dikongsikan Bersama Pengunjung..Membuat Jualan Online Tidak Menjual Banyak Produk, Ana Menjual Produk Yang Ana Amalkan, Guna, Pakai, Serta Tahu Akan Keberkesanan Produk Dalam Produk Jualan Ana. InsyaAllah Dengan Pengalaman Yang Ada, Ana Akan Kongsikan Kepada Pelanggan. Untuk Pertanyaan & Pembelian..WhatsApp/WeChat/Telegram 019.7007.507 (jelitawifdiyana) atau Isikan Borang Pesanan...ig: jelitawifdiyana ... www.jelitawifdiyana.my ... email: jelitawifdiyana@yahoo.com

SUKA BLOG ANA? ❤✿‿✿❤

Monday, October 3, 2011

MUTIRA KATA~MANUSIA DAN ISLAM~

Yang Bermaksud,…

“Demi masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar”

“Dua nikmat yang kebanyakan manusia kerugian dan ketipuan sihat dan kelapangan masa”
Mungkin banyak halangan dan rintangan yang menahan manusia dari melakukan kebaikan. Banyak juga fitnah yang menyekat dari menuju kepada kebaikan. Maka wajiblah ia segera mengatasi halangan dan fitnah tersebut sebaik sahaja masa terluang dan suasana mengizinkan juga sebab-sebab membolehkan.

“Bersegeralah kepada amal yang soleh, kerana akan berlaku fitnah seperti di waktu malam yang gelap gelita, yang mana seorang itu beriman pada waktu pagi dan akan kafir pada waktu petang, beriman pada waktu petang dan akan kafir pada waktu paginya, menjualkan agamanya denagn benda keduniaan”

“ Segeralah kamu dahului tujuh perkara ini dengan amal kebaikan: (kiranya kamu tunggu maka) kamu hanya menguis
*Kemiskinan yang melupakan,
*atau kekayaan yang bermaharajalela,
*atau sakit yang merosakkan,
*atau masa tua yang melemahkan,
*atau mati yang menghampakan (persediaan),
*atau dajal yang paling bahaya untuk ditunggu,
*atau hari Kiamat dan hari Kiamat itu lebih bahaya dan dahsyat dari semua

No comments:

Post a Comment

Share

If you want to be strong know your weaknesses..

“Buatlah suatu kebaikan yang terus hidup...

Walaupun setelah kita mati“

SILA ISI BORANG TEMPAHAN ANDA DI SINI UNTUK MEMUDAHKAN URUSAN

Name:
Full Address:
Contact No:
Item To Order:
Question:

Get your own free form like this one.

.

.