Assalammualaikum & Selamat Sejahtera…Sihat Hari Demi Hari! Cantik! Lawa! Tampil Menawan! Tampil Berkeyakinan! Ceria! Bahagia! Bijak!..Memvariasikan, Khusus Untuk Pengunjung Yang Berkunjung Ke Jelita Wif Diyana,Tidak Kira Usia! Atau Jantina! Menampilkan Pelbagai Info, Juga Perkongsian Lain, Asalkan Menarik & Berilmu Untuk Dikongsikan Bersama Pengunjung..Membuat Jualan Online. Ana Menjual Produk Yang Ana Amalkan, Guna, Pakai, Serta Tahu Akan Keberkesanan Produk Dalam Produk Jualan Ana. InsyaAllah Dengan Pengalaman Yang Ada, Ana Akan Kongsikan Kepada Pelanggan. Untuk Pertanyaan & Pembelian WhatsApp WeChat Telegram 019 700 7507 Jelitawifdiyana Atau Isikan Borang Pesanan. Boleh layari Instagram ig: jelitawifdiyana ... Website www.jelitawifdiyana.my … Telegram group telegram.me/jelitawifdiyana_JWD

SUKA BLOG ANA? ❤✿‿✿❤

Friday, May 25, 2012

❤ GABUNGAN TERBAIK! ❤


~Anda Tidak Akan Menafikan Keberkesanannya~
~Kesihatan Dalaman Menyerlahkan Penampilan,Tampil Berkeyakinan~


* As Beauty 3in1 set
* As Beauty aromatherapy facial serum
* 3W Clinic Powder (light beige/natural beige)
* Jelitayu Insta White
* Jelitayu Magic Lip

HARGA: WM:RM285/EM:RM295 (FREE POSTAGE)
(harga full set..tapi ikut keadaan,ada yg ana tak bg ambil full set nie,ia bergantung)
2 gabungan produk yang ana berani tampilkan..dari dalam terpancar luaran..hehee..miliki kulit sihat..pastinya utk keseluruhan..kesihatan,kecantikan,awet muda, juga untuk pelangsingan...LENGKAP KAN UNTUK LUARAN SERTA DALAMAN..mengapa perlu berbelanja lebih???

Jelitayu Nutri Faktor
Kelihatan Muda, Rasa Segar & Pasti Menawan
40...35...25... Rasai Sendiri, Kelihatan Muda, Sihat Hari Demi Hari.
* Awet muda yang paling semulajadi dan berkesan di pasaran.
* Menjaga kesihatan dalaman dan kejelitaan luaran.
Fungsi-fungsi:
-Membersihkan usus dan menggalakkan hati mengeluarkan toksin-toksin dalam badan serta membersihkan darah.
-Mengimbangi sistem hormon supaya kelihatan muda, bertenaga, cantik, dan sihat.
-Membekalkan semua khasiat yang diperlukan oleh badan untuk penjagaan kesihatan dalaman dan kejelitaan luaran.
-Menjaga bentuk badan dan mengurangkan lemak.
-Menegang, melicin dan melembabkan kulit seluruh badan.
-Melambatkan proses penuaan dan menopause serta mencegah pelbagai penyakit.
-Awet muda untuk seluruh sistem badan.
-Bagus untuk ibu yg hendak mengandung,sedang mengandung, dan menyusu.
-Nutri Faktor bukan collagen dan susu, tetapi buah-buahan serta soya dan sangat tinggi dengan vitaminC. Serta awet muda utk selurug sistem badan..mempunyai rasa yg sangat enak..sesuai utk semua peringkat umur,lelaki juga yg berpenyakit.
-Nutri Faktor tidak menggemukkan.Produk ini akan mengurangkan lemak yg berlebihan dan menukarkan nya kpd otot. Oleh itu ia dapat membentuk badan kita supaya kelihatan tegang dan menarik.ttp berat otot adalah 2 kali ganda lebih berat drp lemak. Dgn ini sesetengah pengguna akan mendapati berat badan meningkat sedikit tapi badan nya tidak gemuk, malah lebih langsing.
-Nutri Faktor mengandungi asid amino yang bertindak sebagai protein dalam badan yang akan menghasilkan collagen yang semula jadi


AS Beauty'A Simple Beauty' Facial Treatment 3In1 Set
~Anda Tidak Akan Menafikan Keberkesanannya~
Produk rawatan muka dari bahan semula jadi yang ringkas dan memberi kesan menakjubkan hanya 3 langkah ringkas kulit akan nampak berseri,halus, dan bersih.

Bertindak meningkatkan metabolism kulit dengan penjanaan sel-sel baru,merencatkan proses penuaan,mengurangkan garis-garis halus,menambah ketegangan kulit dan mengekalkan kelembapan semula jadi agar kelihatan muda sentiasa. Mengandungi vitamin E untuk merawat muka dengan menghilangkan jerawat,jeragat,bekas jerawat,mengecilkan pori-pori,serta mencerahkan kulit muka.

-miliki wajah & kulit berseri,halus sihat & bersih..hari demi hari

-bertindak mengatasi masalah resdung, jerawat kronik, jeragat degil, juga lain-lain masalah.

-RINGKAS! SELAMAT! BERKESAN! JIMAT! SEMEMANGNYA BERBALOI!

-sesuai untuk semua jenis kulit dan peringkat umur,wanita mengandung dan lelaki.

- merupakan produk penjagaan rawatan wajah..apabila kulit wajah dah serasi dan proses rawatan sempurna..hasilnya..kulit akan bebas didatangi masalah lagi .. yakini dan jangan ragu akan keberkesanan AS Beauty


AS BEAUTY .. TERBAIK!





AS Beauty'A Simple Beauty' Treatment SkinCare

~Anda Tidak Akan Menafikan Keberkesanannya~

JUALAN ONLINE-AS BEAUTY ‘A Simple Beauty’
Facial Treatment 3 in 1 : Aromatherapy : Spa Soap
INGIN MENJADI STOKIS, PENGEDAR & DROPSHIPER PUN BOLEH .. HUBUNGI ANA(SMS)019-7007507

Produk rawatan muka dari bahan semula jadi yang ringkas dan memberi kesan menakjubkan hanya 3 langkah ringkas kulit akan nampak berseri,halus, dan bersih.

Bertindak meningkatkan metabolism kulit dengan penjanaan sel-sel baru,merencatkan proses penuaan,mengurangkan garis-garis halus,menambah ketegangan kulit dan mengekalkan kelembapan semula jadi agar kelihatan muda sentiasa. Mengandungi vitamin E untuk merawat muka dengan menghilangkan jerawat,jeragat,bekas jerawat,mengecilkan pori-pori,serta mencerahkan kulit muka.

miliki wajah & kulit berseri,halus sihat & bersih..hari demi hari

merupakan produk penjagaan rawatan wajah

hanya 3 langkah membersih (VitE/VitC Soap), melindungi (Day Cream/Base MakeUp), merawat (Night Cream) (+)Tambahan Rawatan (Aromatherapy:Facial Serum,Body Serum,Love Oil) / (Spa Soap)

bertindak mengatasi masalah resdung, jerawat kronik, jeragat degil, juga lain-lain masalah.

RINGKAS! SELAMAT! BERKESAN! JIMAT! SEMEMANGNYA BERBALOI!

sesuai untuk semua jenis kulit dan peringkat umur,wanita mengandung dan lelaki.

kelulusan KKM juga 100% BEBAS HYDROQUINONE

JANGAN RAGU! ANDA PASTI TIDAK MENAFIKAN KEBERKESANANNYA..

kualiti terjamin

AWAS !!! AS Beauty tidak pernah membuat PENJENAMAAN SEMULA (REBRANDING) pastikan yang ORIGINAL.

~ INGIN MENJADI STOKIS, PENGEDAR & DROPSHIP PUN BOLEH .. (SMS) ana ~

As Beauty TERBAIK!


Sunday, May 20, 2012

MASALAH KEPUTIHAN? .. PERAWATAN BERKESAN?


Merawat Keputihan by Premium Beautiful....

Jangan Anggap Remeh Terhadap Keputihan. Ramai wanita menganggap keputihan itu adalah gejala yang normal dan akan sembuh dengan sendirinya. Tetapi silap! Keputihan adalah lebih jauh daripada itu, malah akan menyebabkan penyakit dalaman pada wanita... 


Tahukah anda bahawa keputihan terjadi disebabkan antara 2 sebab iaitu jangkitan bakteria seperti Bacteria Vaginosis ataupun kulat seperti Trichomoniasis dan Candida Albican.
(Contoh Faraj yang dijangkiti kulat)

Jika rawatan kulat ini tidak dirawat, maka kesannya akan menjadi bertambah teruk. Kulat ini mampu merebak keseluruh tubuh anda dan seterusnya jangkitan ini boleh menyerang organ-organ penting dalam badan anda. Jangkitan bakteria atau kulat ini juga mampu merebak ke pasangan kita. Hasilnya organ seksual lelaki juga akan mengalami kegatalan, kemerahan, kesakitan dan juga kulit melecet.
(Bagaimana bakteria dan kulat merebak kedalam saluran faraj anda)
Masalah keputihan wanita adalah merupakan antara masalah kesihatan yang sering dialami oleh kebanyakan wanita. Keputihan wanita adalah merupakan masalah kedua sesudah masalah gangguan haid.

Masalah keputihan wanita boleh didefinisikan sebagai pengeluaran cairan dari vagina. Cairan tersebut pada kebiasaannya keluar dalam keadaan pekat atau cair, berwarna jernih, putih, kuning atau hijau dan berbau atau tidak berbau. 


Ada sebahagian daripada wanita yang menganggap cairan yang keluar dari vagina adalah masalah yang biasa dan ada juga antara mereka yang menganggap masalah keputihan wanita ini mengganggu aktiviti seharian mereka.

Masalah keputihan wanita yang amat perlu diberikan perhatian adalah apakah keputihan wanita tersebut adalah normal atau ada sesuatu penyakit.

“Bagaimana Untuk Menghilangkan Keputihan Dalam Masa 24 jam?”

“...Kini, Bersedialah Untuk Mengucapkan Selamat Tinggal kepada Keputihan, Kegatalan Dan Bau Yang Kurang Menyenangkan!...”

Adakah Sebelum Ini Anda Mengalami Perkara Seperti Berikut:

---> Kegatalan pada kemaluan?

---> Selalu keluar cecair yang berwarna putih dan kekuningan disertai dengan bau?

---> Ketidakselesaan apabila “bersama” suami?

---> Terpaksa memakai ‘panty-liner’ tiap-tiap hari?

---> Anda menjadi kurang keyakinan diri dan hubungan anda dengan suami semakin dingin?
Jika JAWAPAN anda kepada persoalan diatas “YA”... Maka  pasti kerunsingan dan keresahan anda terhadap perkara tersebut akan lenyap selama-lamanya dengan pemakaian "PREMIUM BEAUTIFUL CORSET".. mengapa kita perlu pakai PB Corset?

A- Lubang angin- memberi kesan selesa yang berpanjangan, mengawal keputihan, fungus dan bau yang tidak menyenangkan. Anda akan sentiasa rasa 'hygenic'.

Dengan pemakaian Premium Beautiful memang benar2 MEMBANTU!!!..SUNGGUH BERKESAN! SANGAT SELESA! SEGAR SEPANJANG HARI!


Saturday, May 19, 2012

RAHSIA SURAH AL-KAUTSAR


 " Rahsia Surah Al-Kautsar "

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan ketika baginda(SAW) bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:-

1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita.

2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya’allah hilang dahaga.

3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal, bengkak, sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.

5) Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat.

7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah s.w.t. akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.


21 CIRI LELAKI LAYAK DIJADIKAN SUAMI...



21 Ciri Lelaki Layak Dijadikan Suami

Spesifikasi calon suami yang bolehlah dibuat suami:-
1. Solat fardhu cukup 5 waktu.

2. Ada kerja gaji RM800-1500 ke atas, boleh bayar rumah sewa, boleh beli beras, boleh isi minyak, boleh antar ke tempat keje. Nafkah zahir boleh bagi, bukan nafkah batin je tau.

3. Ada kenderaan: moto kapcai dah cantek. honda EX5 orait sangat la tu dengan 2 helmet. Basikal pun boleh, tapi penat kayuh kalau dari Bangsar ke KLIA. Sebaik-baiknya kereta, sebab nanti nak bawa isteri yang mengandung ke klinik setiap bulan.

4. Lulus ujian fardhu ‘ain sekolah rendah. Maknanya boleh mandi wajib dengan baik dan boleh ajar isteri mandi wajib dengan betul, apatah lagi mandi-mandi yang lain.

5. Boleh baca al-Quran dan boleh mengajar al-Quran walaupun setakat “Alif Ba’ Ta’” sampai Surah “Iqra’ Bismirabbikallazi Khalaq.”

6. Jenis lurus, baik & hati baik, tak menipu. Tadelah sampai menipu kata nak pergi Mydin tapi pergi mengorat jiran taman sebelah.

7. Dia paham kamu, kamu paham dia. Paham jiwo gitu. Serasi bersama. Berbeza tapi boleh masuk.

8. Gedik joget-joget pun depan bini dan anak-anak je. Depan orang lain sopan santun gitu.

9. Jenis tak cemburu buta sangat. Cemburu macam ni ok, “Ehemm..ramainya kawan laki kat opis.. Jangan sampai lupa abang taw..”

10. Belajar takat PMR je pun takpe, janji cara dia fikir tu matang dari yang belajar PhD.

11. Kalau dia jenis diam tak delah sampai orang kata tak bergaul dengan manusia lain. Kalau dia banyak bercakap pun tadelah sampai dia mengata-ngata orang lain.

12. Malas juga ke masjid, tapi dia pergi gak dalam sehari tu 2 kali sekurang-kurangnya Maghrib dan Isyak.

13. Walaupun tak kerap ke kuliah agama, tapi bila tengok Youtube Ustaz Azhar Idrus ngajar tu sampai terlupa nak tengok bola. Jika ada kuliah di masjid muka dialah ada di antara orang-orang kampung.

14. Boleh susah senang bersama. Kalau isteri nangis, dia tolong riba isteri dan tenangkan. Kalau isteri sakit, dia tolong jaga dari malam sampai pagi.

15. Jenis senyum sokmo.

16. Tak tengok sangat awek cuns, duk tengok bini dia je walaupn bini dia tak cuns (Tak cun tak pe, boleh tutup lampu – UAI)

17. Pandai masak sekurang-kurangnya masak nasi dan goreng telur, ayam, ikan, nasi goreng, nasi goreng hailam dll. Kalau dia tak sempat nak masak sekalipun, dia takkan makan kat McD atau tempat-tempat makan yang pelik-pelik nama dia menu yang mahal-mahal sebab dia tahu keje dia gaji tak banyak. Makan nasi lemak kat gerai lagi ok pe.

18. Rajin. Ringan tangan tolong isteri. Kadang2 tolong kemas rumah, sapu sampah, sidai kain, memasak. Tapi janganlah poyo sangat sampai kawan-kawan isteri datang pun, tolong gorengkan pisang kat dapur untuk raikan tetamu.

19. Jenis pembersih gak la. Masa muda-muda dia tak de la jenis pakai seluar jeans busuk berminggu-minggu tak basuh. Bau badan tu jaga. Kena bersih sebab hari-hari nak ngadap Allah, bukan nk wangi depan manusia je.

20. Sehari sekali ingatkan bini dan anak-anak tentang kematian dan amalan agama. “Sayang, tengok jam tu. Ha, bila kita tengok jam.. Ingatlah detik kematian tu makin hampir.”

21. Dia sentiasa nak berubah bersama-sama isteri dan anak-anak dia. Berubah jadi lebih soleh dari sehari ke sehari.by:share



Friday, May 18, 2012

UMUM ISLAM : MENUNTUT ILMU DLM PANDANGAN ISLAM


Menuntut Ilmu dalam Pandangan Islam

Tidak ada agama selain Islam, tidak ada kitab suci selain Al-Quran, tidak ada nabi selain Nabi Muhammad saw yang sangat menjunjung tinggi ilmu pengetahuan, mendorong untuk mencarinya, memuji orang-orang yang menguasainya, dan memuliakan orang yang mengamalkannya. Itulah mengapa, menuntut ilmu dalam pandangan Islam wajib hukumnya.

Tidak akan diterima ibadah seorang hamba apabila ia melakukannya tanpa dasar ilmu. Dengan demikian, ilmu menjadi faktor yang menentukan kualitas suatu amal, sekaligus penentu diterima tidaknya amal yang bersangkutan.

Terkait hal ini, Rasulullah saw pernah ditanya tentang dua orang, yaitu seorang ahli ibadah dan seorang ahli ilmu. Beliau bersabda, “Keutamaan ahli ilmu atas ahli ibadah adalah seperti keutamaanku atas orang yang paling rendah di antara kalian. Sesungguhnya Allah, para malaikat, para penduduk langit dan bumi, bahkan semut di lubangnya, dan para ikan mendoakan pengajar kebaikan pada manusia’.” (HR At-Tirmidzi).

Dalam redaksi lain, Al-Bazzar meriwayatkan dari Aisyah, “Sesungguhnya, para pengajar kebaikan dimintakan ampunan oleh segala sesuatu, sampai oleh ikan-ikan di lautan.”

Ibadah ritual merupakan sebuah amal yang istimewa, namun lebih istimewa ilmu dan orang-orang yang memilikinya. Dalam hadits di atas, Rasulullah saw lebih mengutamakan keutamaan ahli ilmu daripada ahli ibadah bagaikan keutamaan diri beliau dengan orang yang paling rendah di antara para sahabat.

Perumpamaan ini serupa dengan ungkapan "bedanya bagaikan langit dan bumi”. Artinya, antara kedua keduanya memiliki derajat yang jauh berbeda.

Ada banyak hadits yang menguatkan hal ini, antara lain, “Dua rakaat shalatnya seorang yang berilmu lebih baik daripada seribu rakaat shalatnya orang bodoh”. Hadits lain menyebutkan pula bahwa tidurnya seorang berilmu itu lebih bernilai daripada shalatnya orang jahil. Apa artinya? Ilmu merupakan panduan manusia agar dapat melakukan suatu amal sesuai dengan prosedur yang telah ditetapkan Allah dan Rasul-Nya, baik prosedur yang bersifat fisik maupun non fisik; baik yang bersifat fikih maupun akhlak.

Dengan ilmu, seseorang dapat lurus niatnya, benar menjalankannya, dan optimal manfaat dari amal ibadah yang dilakukannya. Nah, hal-hal semacam ini sulit untuk dilakukan oleh orang-orang yang jahil alias tidak berilmu.

Keutamaan seorang cendikia akan semakin berlipat apabila ia mau mengajarkan ilmunya kepada orang lain. Allah Azza wa Jalla mengutus Rasulullah saw ke dunia, salah satunya adalah untuk mengajari manusia tentang apa-apa yang tidak diketahuinya (QS Al-Jumu’ah, 62:2).

Dengan demikian, para pengajar ilmu dan kebaikan pada hakikatnya melanjutkan dakwah Rasulullah saw, yaitu mengajari orang dari tidak tahu menjadi tahu, dari tidak bisa menjadi bisa, dari yang sesat menjadi selamat, dari yang mengerti menjadi paham, dari yang lalai menjadi taat, dari yang menyimpang menjadi lurus.

Orang berilmu yang menyebarkan ilmunya dengan ikhlas dapat diibaratkan sebagai pembawa cahaya terang di kegelapan malam. Walaupun gelap, ia mampu berjalan menuju ke tempat tujuan tanpa mengalami kesulitan.

Dengan cahaya yang dimiliki, ia pun bisa menerangi orang lain yang tersesat karena gelapnya malam. Maka wajar, apabila semua makhluk di langit dan di bumi memintakan ampunan baginya.

Ada satu kisah tentang keutamaan bagi para pengajar dan yang mempelajari ilmu. Rasulullah saw pernah masuk ke dalam sebuah majelis. Di dalam majelis tersebut beliau melihat dua kelompok jamaah. Kelompok pertama sedang khusyuk berzikir dan kelompok kedua tengah serius mengkaji ilmu.

Rasulullah saw berkomentar, “Kelompok pertama adalah kelompok yang baik. Semoga Allah mengampuni mereka. Sedangkan kelompok kedua yang sedang mengajar dan mempelajari ilmu, semoga Allah membimbing mereka ke jalan yang lurus.”  

Semangat untuk menuntut ilmu dan mengajarkannya kembali merupakan hal yang sangat pantas pada masa sekarang. Hal ini tidak saja untuk mengejar predikat sebagai orang yang dimuliakan Allah dan segenap makhluk-Nya, tetapi juga untuk mengejar ketertinggalan dari kaum yang lain. Dalam konteks pribadi maupun umat Islam, kita tidak akan bisa bangkit hanya dengan zikir atau ibadah ritual saja. Kita hanya bisa bangkit apabila memiliki ilmu yang disinergikan dengan kekuatan ibadah.by:anneahira.com

INFO SIHAT : BAHAYA AIR MASAK KEPADA BAYI BAWAH 6 BULAN


Susu Ibu TERBAIK!!!
Bahaya Air Masak Kepada Bayi Bawah 6 Bulan

Walaupun dah berkali-kali diingatkan jgn beri bayi bawah 6 bulan minum air masak, namun masih ada ibu bapa yg masih amalkan beri air masak pd bayi mereka. Antara sbb desakan orang tua, nak kasi kuning si anak cepat baik, bilas tekak anak lepas minum susu, supaya anak senang buang air etc.

Kajian ini khas untuk bayi yang menyusu susu ibu sepenuhnya & yang menyusu formula.

Semoga info2 ini dapat menyedarkan ibu bapa kenapa pemberian air masak tidak digalakkan kepada bayi berumur 6 bulan ke bawah.

Merencatkan Tumbesaran
Perut bayi sangat kecil. Apabila perut bayi telah dipenuhi air, bayi akan merasa kenyang dan kurang berminat untuk menyusu susu ibu. Akibatnya segala khasiat susu ibu tidak dapat diberikan secara optima kepada bayi. Ini boleh menjejaskan pertumbuhan dan kesihatannya kerana air tidak mengandungi sebarang khasiat. Di samping itu, kajian mendapati pemberian air glukos pada minggu pertama kelahiran dikaitkan dengan kehilangan berat badan yang banyak lalu merencatkan tumbesaran.

Merencatkan Akal
Memberi air kepada bayi di awal kelahiran didapati meningkatkan tahap bilirubin di dalam darah. Menurut pakar Laktasi dari Kanada, Anne Kirkham, pemberian air akan memburukkan lagi keadaan bayi yang dierang jaundis (sakit kuning) sehingga menyebabkan ‘kernicterus’ iaitu Terencat Akal’. Bayi juga akan menjadi bertambah mengantuk dan lesu tidak bermaya.

Mengancam Nyawa
Air boleh membawa kuman. Ini menyebabkan bayi terdedah kepada cirit birit jika kebersihan tidak dititikberatkan. Pencemaran boleh berlaku di pelbagai peringkat, seperti air diperolehi dari sumber yang tidak selamat ataupun bekas air dan puting yang tidak bersih. Air akan menghakis salutan pelindung penyakit yang dihasilkan oleh susu ibu dan ini akan mendedahkan bayi kepada pelbagai jangkitan.

Mengakibatkan Sawan Tarik
Air sangat berbahaya jika diberikan kepada bayi terutamanya yang berumur di bawah 5 minggu. Terlalu banyak minum air akan mencairkan garam di dalam darah bayi. Ini akan mengakibatkan suhu badan yang rendah, kembung atau sawan tarik. Sindrom ini dipanggil ‘Oral Water intoxication’.

Sebenarnya susu ibu sudah mencukupi untuk bayi tanpa perlu ditambah air atau cecair lain kerana susu ibu mengandungi 88% air. Kolostrum yang terhasil di awal penyusuan dapat membantu membersihkan perut bayi dan mengelakkan sembelit. Tiada air tambahan diperlukan untuk proses tersebut. Oleh itu..beri bayi anda susu ibu sekerapnya.


Saturday, May 12, 2012

PETUA UNTUK MAKAN BANYAK??? .. TETAPI KEKAL LANGSING???




Petua Untuk Makan Banyak…Tetapi Kekal Langsing

Makan dengan Kerap - Anda boleh pastikan anda langsing jika makan dengan kerap. Tetapi perlu diingat, jaga kuantiti makanan setiap kali anda makan. Makan dengan sedikit atau sederhana, tetapi biarlah kerap supaya tubuh anda tidak kehabisan tenaga dan tidak berasa terlalu lapar. Rasa terlalu lapar membuat anda makan dengan lebih banyak.

Rendah Kalori, Rendah Lemak - Amalkan memakan makanan yang rendah kalori dan rendah lemak. Makanan yang mengandungi banyak air boleh membantu menolong mengurangkan rasa lapar. Makanan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran boleh dimakan dalam kuantiti yang banyak. Kurangkan pengambilan makanan berkalori tinggi dengan memakan salad sebelum mengambil menu utama.

Utamakan Protein - Orang yang memakan makanan berprotein tinggi lebih merasa puas dengan dengan makanan yang di makan dan kurang berasa lapar. Tambahan pula, mereka yang memakan 30 peratus kalori daripada makanan bersumber protein berpeluang mengekalkan kelangsingan badan. Tingkatkan pengambilan protein seperti putih telur, tuna, ayam tanpa kulit, kekacang dan sebagainya.

Waktu terbaik untuk Minum Air - Minum juga punya waktu-waktu tertentu yang didapati baik untuk kesihatan badan. Jangan fikir minum boleh sebarang minum.

Pagi Selepas Bangun dari Tidur - Setiap orang akan kehilangan cairan di dalam tubuh sepanjang malam ketika kita tidur. Kehilangan air di dalam badan membuatkan badan berasa lemah longlai dan minda kita tidak cergas. Oleh itu, minumlah sekurang-kurangnya air putih di waktu pagi, betul-betul selepas kita bangun dari tidur. Tidak perlu memberus gigi terlebih dahulu. Dengan begitu, ia dapat menggelakkan anda daripada mencari minuman berkafein untuk memulakan hari.

30 minit sebelum Waktu Makan - Jika anda sudah mula terasa lapar bila hampir waktu makan, ia adalah waktu terbaik untuk anda minum air. Seperti yang sering disarankan, air putih lebih baik untuk kesihatan dan ia boleh membantu mengurangkan rasa lapar. Malah, minum 350ml air sebelum tiba waktu makan atau sebelum anda mula terfikir untuk mengunyah kudap-kudapan, ataupun coklat boleh mengelakkan anda dari berbuat demikian. Jadi, selamatlah anda daripada menambahkan kalori yang berlebihan dalam tubuh anda.

Sepanjang Hari - Satu lagi waktu terbaik untuk minum adalah sepanjang hari. Menurut kajian di Jerman, minum 1.5 liter air sejuk atau air putih (sekurang-kurangnya 240 ml air sejuk atau air putih) sekurang-kurangnya 240 ml air setiap kali minum) boleh membantu anda membakar kalori berlebihan di dalam badan. Pakar juga memberitahu bahawa ia boleh membantu meningkatkan kadar metabolisme di dalam badan.by:ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA

KHASIAT VITAMIN C & CADANGAN PRODUK ~ SEMESTINYA PILIHAN ANA "JELITAYU NUTRI FAKTOR"


Khasiat Vitamin C dan ape fungsi lainnya selain membuat kulit licin dan cantik..
Vitamin C atau Asid Askorbik amat bermanfaat pada kesihatan manusia. Semua orang tahu bahawa Vitamin C boleh membuatkan kulit menjadi cantik dan licin. Benarkah begitu?

Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat.Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang menghidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.

Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.

Vitamin C juga berperanan dalam pengeluaran hormone antistress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut doctor Bruce Miller, the more you stress the more you need vitamin C. Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin C dan oleh kerana kekurangan vitamin C sistem keimunan kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit.

Penyakit skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Jelas sekali vitamin C adalah umpama gam yang melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dalam badan kita tidak mudah koyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin C pada dos yang lebih tinggi bagi mempercepatkan proses penyembuhan,

Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran lima kali sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui air kencing. Menurut Dr Bruce Miller, dos yang dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji Oren. Jika kita mampu, tidak perlulah menelan pil tetapi jika sebaliknya adalah dinasihatkan agar mendapatkannya dalam bentuk tablet.
******************************************************
Cadangan ini sememangnya lengkap luaran serta dalaman..dari penurunan berat badan,kesihatan,kecantikan,awet muda untuk seluruh sistem tubuh badan..memadai hanya amalkan secara konsisten dan secara disiplin,malah selamat diamalkan walaupun untuk jangka masa panjang..hubungi(sms) ana untuk keterangan lanjut.

KESIHATAN & KECANTIKAN
Jelitayu Nutri Faktor
40..35..25..Hari Demi Hari
Muda, Segar, & Menawan
* Melambatkan proses penuaan luar & dalam.
* Menjaga kesihatan dalaman & meningkatkan tenaga.
* Menganjalkan dan menjaga bentuk badan.
* Mengatasi simptom menopouse.

Jelitayu Nutri Faktor
Kelihatan Muda, Rasa Segar & Pasti Menawan
40...35...25... Rasai Sendiri, Kelihatan Muda, Sihat Hari Demi Hari.
* Awet muda yang paling semulajadi dan berkesan di pasaran.
* Menjaga kesihatan dalaman dan kejelitaan luaran.
* Mengandungi asid amino yang bertindak sebagai protein dalam badan yang akan menghasilkan collagen yang semula jadi

Fungsi-fungsi:
-Membersihkan usus dan menggalakkan hati mengeluarkan toksin-toksin dalam badan serta membersihkan darah.
-Mengimbangi sistem hormon supaya kelihatan muda, bertenaga, cantik, dan sihat.
-Membekalkan semua khasiat yang diperlukan oleh badan untuk penjagaan kesihatan dalaman dan kejelitaan luaran.
-Menjaga bentuk badan dan mengurangkan lemak.
-Menegang, melicin dan melembabkan kulit seluruh badan.
-Melambatkan proses penuaan dan menopause serta mencegah pelbagai penyakit.
-Awet muda untuk seluruh sistem badan.
-Bagus untuk ibu yg hendak mengandung,sedang mengandung, dan menyusu.
-Nutri Faktor bukan collagen dan susu, tetapi buah-buahan serta soya dan sangat tinggi dengan vitaminC. Serta awet muda utk selurug sistem badan..mempunyai rasa yg sangat enak..sesuai utk semua peringkat umur,lelaki juga yg berpenyakit.
-Nutri Faktor tidak menggemukkan.Produk ini akan mengurangkan lemak yg berlebihan dan menukarkan nya kpd otot. Oleh itu ia dapat membentuk badan kita supaya kelihatan tegang dan menarik.ttp berat otot adalah 2 kali ganda lebih berat drp lemak. Dgn ini sesetengah pengguna akan mendapati berat badan meningkat sedikit tapi badan nya tidak gemuk, malah lebih langsing.

Wednesday, May 9, 2012

MUTIARA KATA~USTAZ DON DANIYAL





TENTANG AIR


Air Liur Penting Untuk Mulut
Pernahkah kita terfikir apa gunanya air liur dalam mulut? Ramai orang tidak menyedari betapa pentingnya peranan air liur dalam kehidupan kita sehari-hari.

Air liur dihasilkan oleh organ pengeluar liur yang dinamakan kelenjar liur. Kelenjar ini berbentuk seperti anggur dan banyak terdapat dalam mulut kita. Liur ini akan keluar ke dalam mulut melalui terowong kecil yang dinamakan duktus, yang menghubungkan kelenjar liur dengan ruang mulut. Hujung duktus ini terletak di empat penjuru mulut dekat gigi-gigi geraham pertama dan kedua.

Kita perlukan air liur kerana ia beraksi menghaluskan makanan yang telah dikunyah sehingga menyebabkan ia terasa enak dan mudah ditelan.

Dalam keadaan lazim, air liur juga berperanan sebagai pelincir dan pembersih mulut.

Ahli sains menemui bahawa dalam keadaan lazim, seorang remaja akan menghasilkan sejumlah 3.7 mililiter (ml) air liur setiap lima minit. Jumlah ini akan meningkat kepada 13.8 ml apabila kita mengunyah.

Tetapi kelenjar liur boleh mengalami sekatan kerana perasaan tertekan yang amat seperti semasa mengambil peperiksaan, penyakit tertentu atau kesan sampingan ubat yang dimakan.

Rasa cemas ini akan menyampaikan arahan kepada kelenjar liur kita untuk mengurangkanb pengeluaran liur. Tetapi keadaan ini adalah sementara kerana setelah rasa cemas hilang, kelenjar liur kita berfungsi seperti biasa.

Tetapi kerosakan kelenjar liur boleh juga bersifat kekal. Misalkan, penderita penyakit kanser mulut yang melalui rawatan sinar X akan mengalami kerosakan kelenjar liur yang kekal.

Apabila fungsi kelenjar liur terencat sama ada secara sementara atau kekal, ia akan menyebabkan jumlah air liur yang dihasilkan berkurangan.

Ini menyebabkan air liur menjadi kental. Keadaan ini juga lazim terjadi pada penagih dadah. Kadangkala air liur langsung tidak keluar kerana kelenjar liurnya telah musnah sama sekali.

Jika tiada air liur, gusi dan tisu lembut mulut akan terasa kering dan mudah luka. Tanpa air liur proses bercakap juga amat sulit kerana tekak kita terasa kering dan sukar untuk berfungsi.

Bila mulut terasa kering kita lazimnya lebih cenderung untuk mengambil makanan yang lembut dan cair. Ini menyebabkan sisa makanan tertempel lebih lama di stas permukaan gigi dan gusi.

Anehnya, sekalipun kelenjar liur musnah tetapi jumlah bakteria mulut tetap seperti biasa. Bakteria ini akan memakan sisa makana yang terlekat pada celah gigi.

Seperti biasa, proses ini akan menyebabkan asid terbentuk dan memusnahkan enamel gigi dengan cepat. Keadaan mulut yang kering pula akan menyebabkan proses pembentukan asid terjadi jauh lebih pantas dan ganas daripada keadaan lazim.

Menjaga kebersihan mulut amat penting apabila kita mengalami keadaan mulut kering. Gusi dan tisu lembut lain mudah luka. Oleh itu kita mesti menggunakan berus lembut dan dengan tekanan ringan.

Mengesip buah asam boi atau seumpamanya semasa menduduki ujian atau peperiksaan untuk meredahkan rasa takut dan cemas bukanlah suatu amalan yang baik dan ia patut dicegah.by: Professor Dr. Rahimah Abdul Kadir


Pentingnya Air Dalam Kehidupan

Tubuh kita ini terdiri dari 75 persen unsur air.Ada air yang bergerak didalam tubuh kita tak ubahnya seperti air sungai yang mengalir secara terus menerus siang dan malam.Bila air sungai dapat digunakan untuk mengangkut suatu benda dari hulu ke ahilir,maka air yg ada didalam tubuh kita juga adalah berfungsi sebagai pengangkut semua bahan bahan makanan yang akan dibentuk menjadi sel sel hidup yg diperlukan oleh seluruh organ tubuh,dan mengangkut sel sel mati untuk dibawa ketempat pembuangannya,begitulah tugas air sebagai alat angkut yg berjalan sepanjang hari didalam tubuh kita sendiri.

Untuk menggerakkan air mengalir di dalam tubuh kita adalah dilakukan oleh sebuah pompa ajaib yg mempunyai tenaga yang menakjubkan yang disebut organ jantung.Pompa ajaib inilah yg bekerja siang dan malam untuk mendorong air mengalir diseluruh tubuh manusia setiap saat,untuk mengangkut semua bahan bahan yang diperlukan organ organ tubuh,juga mengangkut bahan-bahan buangan melalui saluran nya masing masing.

Tubuh kita ini terdiri atau terbangun oleh beberapa organ tubuh,dan organ tubuh terdiri dari kumpulan sel.Sel-sel dalam tubuh kita hanya dapat hidup antara 100-120 hari,kemudian sel-sel tersebut akan mati (tak berguna).Dengan demikian di dalam tubuh kita akan terjadi berjuta juta sel yang akan mati setiap hari nya.Itu berarti,tubuh kita akan selalu memerlukan alat untuk mengangkut bangkai-bangkai sel yang sudah mati dalam tubuh untuk diangkut ketempat pembuangan melalui ginjal.Fungsi air adalah sangat berperanan penting bagi tubuh manusia,maka kecukupan air air dalam tubuh harus dijaga betul supaya tidak berkurang (KURANG MINUM ADALAH SUMBER PENYAKIT) semoga sedikit artikel ini dapat menambah pengetahuan dan bermanfaat kepada semua.by: andrycahayaalam


Tuesday, May 8, 2012

WHITE PERFECT GLUTA KOJIC VIT-C SOAP


PACKAGING BARU WHITE PERFECT GLUTA KOJIC VIT C SOAP


WHITE PERFECT GLUTA KOJIC VIT C SOAP akhirnye dtg dgn packaging lebiih exclusive berbanding sebelum ini..

Dengan sambutan yg begitu menggalakkan, pengeluar sentiasa cube untuk memenuhi permintaan dr pengguna dan sentiasa cube mempertingkatkan daya pengeluaran agar stock sentiasa ada dan pengguna tidak terputus bekalan.

Sabun ni telah di akui dan diuji oleh ahli kimia dan farmasi serta didaftarkan di KKM. Gunalah tanpa ragu-ragu. Juga SANGAT disarankan untuk mereka yang impikan kulit CERAH,CANTIK & LICIN.



GABUNGAN MANTAP KOJIC,GLUTA & VIT-C..TERBAIK!!!

mendapat sambutan mengalakan.. pemintaan begitu tinggi..

permintaan luar jangkaan dan menjadi antara sabun kecantikan yg terbaik..

 diakuai oleh ramai customer, antara sabun terbaik untuk kecantikan kulit..

 kandungan gluta + kojic + vit-c mampu menyerlah kecantikan kulit anda..

Telah diuji dan mendapat kelulusan. .diakuai oleh para ahli farmasi..licensed pharmacits and chemist, nombor 049062 



FULL SIZE : WM:RM35/EM:RM37 
BORONG : INBOX UNTUK HARGA BORONG

KEBAIKAN SABUN GLUTA KOJIK (WHITE PERFECT GLUTA + KOJIC + VIT -C) :
❤ PARUT
❤ JERAWAT
❤ JERAGAT
❤ MENGHILANGKAN MASALAJ KULIT BERMINYAK 
❤ BLACKHEAD/WHITEHEAD
❤ LICINKAN KULIT
❤ SGT EFEKTIF UNTUK EXTRA WHITENING.
❤ KULIT LAGI TEGANG
❤ HILANG KESAN HITAM DI CELAH-CELAH BADAN.
❤ RATAKAN WARNA KULIT 
❤ MENGHILANGKAN JERAWAT/PARUT/PIGMENTASI/STRETCHMARKS DAN CELA
❤ MENGURANGKAN KEDUT SERTA MENEGANGKAN
❤ MENCERAHKAN KULIT YG KUSAM/GELAP TERMASUK BAHAGIAN BADAN
❤ MENYAMARATAKAN TONA KULIT
❤ MENGHILANGKAN HITAM DI BAHAGIAN KETIAK DAN PEHA
❤ MENGHILANGKAN MINYAK BERLEBIHAN
❤ WAJAH LEBIH PUTIH BERSERI
❤ KULIT LEBIH LICIN 

Penggunaan yang berterusan akan membuatkan kulit lebih cerah,muda,berseri & sekata tanpa masalah dari hari ke hari. Formula unik ini akan membuatkan kulit kelihatan lebih cepat cerah, jerawat parut dan cela-cela dimuka dan badan dapat dihilangkan.


- ini cara ana menggunakan sabun gluta kojic:1 buku ana ptg 3 utk jadikan penggunaan 3 bulan..basah kan badan dan hanya buih shj yg letak kat kulit dan lumurkan pd badan,kemudian gosok guna kain..biarkan seketika,dan bt aktiviti lain seperti gosok gigi dll,kemudian baru bilas badan..jadi berbaloi hehee..sabun nie buih byk walaupun dah jd sgt kecil..pastikan sabun sentiasa kering dan letak dibekas rendah/penutup bekas dan terkena udara(letak kat tingkap bilik air) dgn cara ini sabun akan bertahan lama, jd sepotong td mmg blh bertahan 1 bulan..semoga cara ana dapat membantu,krn masih ramai tak tahu nak menggunakan sabun ini..mmg bess..hari demi hari mmg akan rasa kelainan.. 

Share

.

.

SILA ISI BORANG TEMPAHAN ANDA DI SINI UNTUK MEMUDAHKAN URUSAN

Name:
Full Address:
Contact No:
Item To Order:
Question:

Get your own free form like this one.