Assalammualaikum & Selamat Sejahtera…Sihat Hari Demi Hari! Cantik! Lawa! Tampil Menawan! Tampil Berkeyakinan! Ceria! Bahagia! Bijak!..Memvariasikan, Khusus Untuk Pengunjung Yang Berkunjung Ke Jelita Wif Diyana,Tidak Kira Usia! Atau Jantina! Menampilkan Pelbagai Info, Juga Perkongsian Lain, Asalkan Menarik & Berilmu Untuk Dikongsikan Bersama Pengunjung..Membuat Jualan Online. Ana Menjual Produk Yang Ana Amalkan, Guna, Pakai, Serta Tahu Akan Keberkesanan Produk Dalam Produk Jualan Ana. InsyaAllah Dengan Pengalaman Yang Ada, Ana Akan Kongsikan Kepada Pelanggan. Untuk Pertanyaan & Pembelian WhatsApp WeChat Telegram 019 700 7507 Jelitawifdiyana Atau Isikan Borang Pesanan. Boleh layari Instagram ig: jelitawifdiyana ... Website www.jelitawifdiyana.my … Telegram group telegram.me/jelitawifdiyana_JWD

SUKA BLOG ANA? ❤✿‿✿❤

Saturday, June 23, 2012

AS BEAUTY A SIMPLE BEAUTY' .. RINGKAS! SELAMAT! BERKESAN! JIMAT! BERBALOI! ???


 tercari2 produk yg bersesuaian,dgn wajah ??? 

menjual "online" seluruh kawasan WM/EM .. kualiti terjamin..berminat? pm ana atau hubungi(sms) 0197007507 ..ingin menjadi stokis,pengedar,juga dropshiper?

yg berada di rawang,selangor terutamannya..stock insyaAllah sentiasa ada untuk anda..ana stokis rawang..jika tidak  ambil melalui ana pun tak apa,boleh beli online..cos ana aktif onlie ..pm ana tuk keterangan lanjut..dapatkan info serta tips2,insyaAllah walaupun jauh,semoga ana dapat membantu.

produk berkelulusan kkm dan mendapat sijil halal dari jakim..ringkas,selamat,berkesan,jimat & berbaloi..bebas hydroquinone..tidak perlu berbelanja lebih untuk mendapatkan kulit yang sihat dan bersih..ramai telah menggunakan dan tampil yakin..anda bila lagi???..


DARI MINYAK KELAPA DARA~MILIKI PERAWATAN RAMBUT SIHAT

Catalyst Hair Treatment Series
Kebaikan .. 
* Merawat kebotakan dan keguguran rambut.
* Menghitamkan dan melebatkan rambut.
* Mengatasi masalah penyakit kulit kepala.
* Membantu menstabilkan kimia semulajadi pada kulit kepala.
* Menghapuskan kelemumur pada kulit,mencegah dari mengalami kekeringan kulit dan menghalang kulit kelemumur dari membiak.
* Membantu pembentukan tisu kulit kepala dan merawatnya.
* Menyuburkan kulit kepala.

setiap satu ..
RM 39.90 (semenanjung malaysia)
RM 43.90 (sabah & sarawak)
* boleh diguna oleh perempuan & juga lelaki*
* beli 1 set : hanya rm84 (include postage)


BIBIR SIHAT BERSAMA~Crystal White Spa Magic Lip Repair Complex~

Crystal White Spa Magic Lip Repair Complex (2g)
Kecil Tapi Hebat!!! .. Jatuh Cinta,& Terus Jatuh Cinta!!!

* Memperbaiki kembali bibir yang kering, rekah, kedut dan gelap disebabkan oleh penggunaan gincu biasa.
* Dengan "Magic Mode" yang memberi warna semulajadi di bibir mengikut peredaran darah dan suhu badan.
* Warnanya kekal lama.
* Membentuk bibir yang lembap, penuh, cantik dan seksi.
* Gunakan sekerap yang boleh
* Untuk wanita,lelaki & kanak2
* Semasa tidur pun amalkan pakai
* Sangat sesuai juga untuk cuaca sejuk

Harga:RM14
* 1 magic lip - RM19 (include postage)
* 2 magic lip - RM33 (include postage)
* 3 magic lip - RM47 (include postage)
* 4 magic lip - RM55 (include postage)
* 5 magic lip - RM68 (include postage)
* 6 magic lip – RM80 (include postage)
* 7 magic lip – RM90 (include postage)
* 8 magic lip – RM100 (free postage)
* 9 magic lip – RM113 (free postage)
* 10 magic lip – RM126 (free postage)

à jika membeli tambahan produk Jelitayu yang lain,harga akan berubah..tapi tetap murah dan berbaloi!..pelanggan akan terima direct dari pihak syarikat..kualiti terjamin..untuk produk Jelitayu,terma & syarat yg dikenakan sama untuk seluruh kawasan WM/EM

Cara penggunaan:
- Sapukan ke bahagian bibir setiap hari


INFO KESIHATAN~TAPAK KAKI KITA


ALLAH MAHA KAYA ! TIPS KESIHATAN
Organ-organ badan kita mempunyai deria sentuhan pada bahagian bawah kaki kita. Jika kita mengurut titik-titik ini, kita akan mendapati kelegaan daripada sakit dan kesakitan seperti yang kita lihat jantung adalah di kaki kiri.

Gambar diatas menunjukkan titik saraf setiap anggota dan organ badan dengan kedudukan yang tepat bagi kanan dan kiri.

Ia adalah sememangnya betul dan semua saraf yang berkaitan dengan organ akan berakhir ditapak kaki kita. Ini dibincangkan secara terperinci dalam kajian sains.

ALLAH (swt) telah mencipta badan kita begitu baik berkenaan dengan sistem ini. Dia menjadikan kita berjalan supaya kita sentiasa akan menekan setiap titik saraf dan seterusnya menjadikan organ kita ini diaktifkan pada setiap masa.

Oleh sebab itulah berjalan adalah amalan menjaga kesihatan yang paling baik.

MashaALLAH Subhanallah

" Ya Allah.Sinarkan lah cahaya NurMu kedalam hati kami, pada seluruh anggota diri kami, pada darah kami & pada setiap saraf kami, jadikan Nur itu pada semua pandangan & fikiran kami dengan rahmatMu ya Allah yang maha pengasih. Ya Allah,keluarkan diri kami dari kegelapan keraguan & hiasi diri ini dengan akhlak yang baik & kasih sayang, sinari hati kami dengan cahaya hidayah Mu seperti Engkau terangi bumi & langit dengan rahmatMu Ya Allah yang maha esa..amin ya rabialamin."

Semoga kita semua diberikan Allah kehidupan yang sihat rohani dan jasmani.by:share


Tuesday, June 19, 2012

ORIGINAL~WHITE BEAUTY PERFECT GLUTATHIONE + KOJIC + VIT C SOAP


PICTURE 1
- packaging lama yang kini disalahgunakan oleh pihak tertentu.
- pengeluar dah tak guna packaging ni lagi.

PICTURE 2
- packaging baru.
- sekiranye nak beli sabun jenama white beauty perfect sila pastikan dulu packaging lama atau baru.

NOTE : isu ni terpaksa saya timbulkan sebab penyalahgunaan gambar sabun ni untuk tarik customer tapi padahal sabun yang dijual adalah lain..dan yang lebih memburukkan keadaan lagi ada peniaga lain yang buat statement sabun ni tak original sebab ditawarkan dengan harga rendah tanpa tahu hal sebenar....


WHITE PERFECT GLUTATHIONE + KOJIC + VIT C SOAP
 
SESUAI UNTUK LELAKI DAN WANITA..
UNTUK KEGUNAAN BADAN / MUKA
HILANGKAN SEGALA YANG KUSAM JUGA MASALAH YANG MEMBELENGGU..
CUBA LAH!!! saiz besar, boleh bertahan 2 bulan ke 3 bulan

KENALI WHITE PERFECT GLUTA KOJIC VIT-C SOAP
- LOGO WHITE PERFECT
- NOMBOR PENDAFTARAN DENGAN KKM
- HOLOGRAM ORIGINAL

INFO PENTING :
- Ramuan terbaik untuk skin dengan gabungan GLUTATHIONE + KOJIC Vitamin C
- Berdaftar Dgn KKM - NOT120301904K
- Diuji Oleh Ahli Farmasi Dan Kimia - 049062
- Pastikan Original
- Size sabun adalah besar - 150g.
- Mempunyai Logo White Beauty Perfect

Sabun ni telah di akui dan diuji oleh ahli kimia dan farmasi serta didaftarkan di KKM. Gunala sabun ini tanpa ragu-ragu dan SANGAT disarankan untuk mereka yang impikan kulit cerah, cantik dan licin.

KEBAIKAN SABUN GLUTA KOJIK (WHITE PERFECT GLUTA + KOJIC + VIT -C) :
PARUT
JERAWAT
JERAGAT
MENGHILANGKAN MASALAJ KULIT BERMINYAK
BLACKHEAD/WHITEHEAD
LICINKAN KULIT
SGT EFEKTIF UNTUK EXTRA WHITENING.
KULIT LAGI TEGANG
HILANG KESAN HITAM DI CELAH-CELAH BADAN.
RATAKAN WARNA KULIT
MENGHILANGKAN JERAWAT/PARUT/PIGMENTASI/STRETCHMARKS DAN CELA
MENGURANGKAN KEDUT SERTA MENEGANGKAN
MENCERAHKAN KULIT YG KUSAM/GELAP TERMASUK BAHAGIAN BADAN
MENYAMARATAKAN TONA KULIT
MENGHILANGKAN HITAM DI BAHAGIAN KETIAK DAN PEHA
MENGHILANGKAN MINYAK BERLEBIHAN
WAJAH LEBIH PUTIH BERSERI
KULIT LEBIH LICIN
MENGHILANGKAN BLACKHEAD/WHITEHEAD — with ScHa Qeera.

(✿◠‿◠) gabungan mantap GLUTATHIONE, KOJIC & VIT-C dalam 1 sabun. TERBAIK! (✿◠‿◠)

HARGA HANYA: WM:RM36/EM:RM38 FREE POSTAGE
BORONG : INBOX UNTUK HARGA BORONG

KELEBIHAN SURAH AL-KAUTSAR

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik. Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:-
Baca surah ini ketika hujan dan berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita.

Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya’allah hilang dahaga.

Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal, bengkak, sapukan air mawar yang sudah
dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.
Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat.

Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah s.w.t. akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.by:share

BERAT BADAN DAN MASALAH BUNCIT PERUT MENGGANGGU PENAMPILAN?


PERUT ANDA BUNCIT? .. TAK LAWAS BUANG AIR BESAR? .. NAK TURUNKAN BERAT BADA? .. ANDA BERKOLESTEROL? .. BERSAMA KITA AMALKAN!!!
All-cleanse Vita Drink (Produk “maintain” Antioksidan + Detoksifikasi)
+ Lipo-t (Kurus... biar betul!)

untuk 1 bulan atau lebih..amalkan secara konsisten..selamat utk jangka masa panjang..berbaloi dengan harga..tidak mahal seperti produk2 pengurusan lain,namun jika diamalkan secara konsisten,sememang nya menampakkan hasil yang memuaskan..untuk info lanjut,hubungi(sms)0197007507...

Monday, June 18, 2012

PERJALANAN NABI MUHAMMAD SAW .. ISRAK MIKRAJ

Perjalanan Nabi Muhammad SAW .. ISAK MIKRAJ
1. Sebelum Israk dan Mikraj
  Rasulullah SAW mengalami pembedahan dada / perut, dilakukan oleh malaikat Jibrail dan Mika’il. Hati Baginda SAW dicuci dengan air zam-zam, dibuang ketul hitam (‘alaqah) iaitu tempat syaitan membisikkan waswasnya. Kemudian dituangkan hikmat, ilmu, dan iman. ke dalam dada Rasulullah SAW. Setelah itu, dadanya dijahit dan dimeterikan dengan “khatimin nubuwwah”. Selesai pembedahan, didatangkan binatang bernama Buraq untuk ditunggangi oleh Rasulullah dalam perjalanan luar biasa yang dinamakan “Israk” itu.

2. Semasa Israk (Perjalanan dari Masjidil-Haram ke Masjidil-Aqsa)
  Sepanjang perjalanan (israk) itu,Rasulullah SAW diiringi (ditemani) oleh malaikat Jibrail dan Israfil. Tiba di tempat-tempat tertentu (tempat-tempat yang mulia dan bersejarah), Rasulullah telah diarah oleh Jibrail supaya berhenti dan bersembahyang sebanyak dua rakaat.

Antara tempat-tempat berkenaan ialah: i. Negeri Thaibah (Madinah), tempat di mana Rasulullah akan melakukan hijrah.

ii. Bukit Tursina, iaitu tempat Nabi Musa A. S. menerima wahyu daripada Allah.

iii. Baitul-Laham (tempat Nabi ‘Isa A. S. dilahirkan) Dalam perjalanan itu juga baginda Rasulullah SAW menghadapi gangguan jin ‘Afrit dengan api jamung dan dapat menyasikan peristiwa-peristiwa simbolik yang amat ajaib. Antaranya : a) Kaum yang sedang bercucuk-tanam dan terus menuai hasil tanaman mereka. Apabila dituai, hasil (buah) yang baru keluar semula seolah-olah belum lagi dituai. Hal ini berlaku berulang-ulang. Rasulullah SAW diberitahu oleh Jibrail : Itulah kaum yang berjihad “Fisabilillah” yang digandakan pahala kebajikan sebanyak 700 kali ganda bahkan sehingga gandaan yang lebih banyak.

b) Tempat yang berbau harum. Rasulullah SAW diberitahu oleh Jibrail : Itulah bau kubur Masyitah (tukang sisir rambut anak Firaun) bersama suaminya dan anak-anaknya (termasuk bayi yang dapat bercakap untuk menguatkan iman ibunya) yang dibunuh oleh Firaun kerana tetap teguh beriman kepada Allah (tak mahu mengakui Firaun sebagai Tuhan).

c) Sekumpulan orang yang sedang memecahkan kepala mereka. Setiap kali dipecahkan, kepala mereka sembuh kembali, lalu dipecahkan pula. Demikian dilakukan berkali-kali. Jibrail memberitahu Rasulullah: Itulah orang-orang yang berat kepala mereka untuk sujud (sembahyang).

d) Sekumpulan orang yang hanya menutup kemaluan mereka (qubul dan dubur) dengan secebis kain. Mereka dihalau seperti binatang ternakan. Mereka makan bara api dan batu dari neraka Jahannam. Kata Jibrail : Itulah orang-orang yang tidak mengeluarkan zakat harta mereka.

e) Satu kaum, lelaki dan perempuan, yang memakan daging mentah yang busuk sedangkan daging masak ada di sisi mereka. Kata Jibrail: Itulah lelaki dan perempuan yang melakukan zina sedangkan lelaki dan perempuan itu masing-masing mempunyai isteri / suami.

f) Lelaki yang berenang dalam sungai darah dan dilontarkan batu. Kata Jibrail: Itulah orang yang makan riba`.

g) Lelaki yang menghimpun seberkas kayu dan dia tak terdaya memikulnya, tapi ditambah lagi kayu yang lain. Kata Jibrail: Itulah orang tak dapat menunaikan amanah tetapi masih menerima amanah yang lain.

h) Satu kaum yang sedang menggunting lidah dan bibir mereka dengan penggunting besi berkali-kali. Setiap kali digunting, lidah dan bibir mereka kembali seperti biasa. Kata Jibrail: Itulah orang yang membuat fitnah dan mengatakan sesuatu yang dia sendiri tidak melakukannya.

i) Kaum yang mencakar muka dan dada mereka dengan kuku tembaga mereka. Kata Jibrail: Itulah orang yang memakan daging manusia (mengumpat) dan menjatuhkan maruah (mencela, menghinakan) orang.

j) Seekor lembu jantan yang besar keluar dari lubang yang sempit. Tak dapat dimasukinya semula lubang itu. Kata Jibrail: Itulah orang yang bercakap besar (Takabbur). Kemudian menyesal, tapi sudah terlambat.

k) Seorang perempuan dengan dulang yang penuh dengan pelbagai perhiasan. Rasulullah tidak memperdulikannya. Kata Jibrail: Itulah dunia. Jika Rasulullah memberi perhatian kepadanya, nescaya umat Islam akan mengutamakan dunia daripada akhirat.

l) Seorang perempuan tua duduk di tengah jalan dan menyuruh Rasulullah berhenti. Rasulullah SAW tidak menghiraukannya. Kata Jibrail: Itulah orang yang mensia-siakan umurnya sampai ke tua.

m) Seorang perempuan bongkok tiga menahan Rasulullah untuk bertanyakan sesuatu. Kata Jibrail: Itulah gambaran umur dunia yang sangat tua dan menanti saat hari kiamat.

Setibanya di masjid Al-Aqsa, Rasulullah turun dari Buraq. Kemudian masuk ke dalam masjid dan mengimamkan sembahyang dua rakaat dengan segala anbia` dan mursalin menjadi makmum.

Rasulullah S. A. W. terasa dahaga, lalu dibawa Jibrail dua bejana yang berisi arak dan susu. Rasulullah memilih susu lalu diminumnya. Kata Jibrail: Baginda membuat pilhan yang betul. Jika arak itu dipilih, nescaya ramai umat baginda akan menjadi sesat.

3. Semasa Mikraj (Naik ke Hadhratul-Qudus Menemui Allah):
  Didatangkan Mikraj (tangga) yang indah dari syurga. Rasulullah SAW dan Jibrail naik ke atas tangga pertama lalu terangkat ke pintu langit dunia (pintu Hafzhah).

1. Langit Pertama:Rasulullah SAW dan Jibrail masuk ke langit pertama, lalu berjumpa dengan Nabi Adam AS. Kemudian dapat melihat orang-orang yang makan riba` dan harta anak yatim dan melihat orang berzina yang rupa dan kelakuan mereka sangat huduh dan buruk. Penzina lelaki bergantung pada susu penzina perempuan.

2. Langit Kedua:Nabi S.AW dan Jibrail naik tangga langit yang kedua, lalu masuk dan bertemu dengan Nabi ‘Isa AS dan Nabi Yahya AS.

3. Langit Ketiga:  Naik langit ketiga. Bertemu dengan Nabi Yusuf AS.

4. Langit Keempat:  Naik tangga langit keempat. Bertemu dengan Nabi Idris AS.

5. Langit Kelima:  Naik tangga langit kelima. Bertemu dengan Nabi Harun AS yang dikelilingi oleh kaumnya Bani Israil.

6. Langit Keenam:  Naik tangga langit keenam. Bertemu dengan Nabi-Nabi. Seterusnya dengan Nabi Musa AS. Rasulullah mengangkat kepala (disuruh oleh Jibrail) lalu dapat melihat umat baginda sendiri yang ramai, termasuk 70,000 orang yang masuk syurga tanpa hisab.

7. Langit Ketujuh: Naik tangga langit ketujuh dan masuk langit ketujuh lalu bertemu dengan Nabi Ibrahim Khalilullah yang sedang bersandar di Baitul-Ma’mur dihadapi oleh beberapa kaumnya. Kepada Rasulullah SAW, Nabi Ibrahim AS bersabda, “Engkau akan berjumpa dengan Allah pada malam ini. Umatmu adalah akhir umat dan terlalu dha’if, maka berdoalah untuk umatmu. Suruhlah umatmu menanam tanaman syurga iaitu lah HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH”.

Mengikut riwayat lain, Nabi Irahim AS bersabda, “Sampaikan salamku kepada umatmu dan beritahu mereka, syurga itu baik tanahnya, tawar airnya dan tanamannya ialah lima kalimah, iaitu: SUBHANALLAH, WAL-HAMDULILLAH, WA lah ILAHA ILLALLAH ALLAHU AKBAR dan WA lah HAULA WA lah QUWWATA ILLA BILLAHIL- ‘ALIYYIL-’AZHIM. Bagi orang yang membaca setiap kalimah ini akan ditanamkan sepohon pokok dalam syurga”. Setelah melihat beberpa peristiwa lain yang ajaib. Rasulullah dan Jibrail masuk ke dalam Baitul-Makmur dan bersembahyang (Baitul-Makmur ini betul-betul di atas Baitullah di Mekah).

8. Tangga Kelapan:Di sinilah disebut “al-Kursi” yang berbetulan dengan dahan pokok Sidratul-Muntaha. Rasulullah SAW menyaksikan pelbagai keajaiban pada pokok itu: Sungai air yang tak berubah, sungai susu, sungai arak dan sungai madu lebah. Buah, daun-daun, batang dan dahannya berubah-ubah warna dan bertukar menjadi permata-permata yang indah. Unggas-unggas emas berterbangan. Semua keindahan itu tak terperi oleh manusia. Baginda Rasulullah SAW dapat menyaksikan pula sungai Al-Kautsar yang terus masuk ke syurga. Seterusnya baginda masuk ke syurga dan melihat neraka berserta dengan Malik penunggunya.

9. Tangga Kesembilan:Di sini berbetulan dengan pucuk pokok Sidratul-Muntaha. Rasulullah SAW masuk di dalam nur dan naik ke Mustawa dan Sharirul-Aqlam. Lalu dapat melihat seorang lelaki yang ghaib di dalam nur ‘Arasy, iaitu lelaki di dunia yang lidahnya sering basah berzikir, hatinya tertumpu penuh kepada masjid dan tidak memaki ibu bapanya.

10. Rabbul-Arbab:Lalu dapat menyaksikan Allah S. W. T. dengan mata kepalanya, lantas sujud. Kemudian berlakulah dialog antara Allah dan Muhammad, Rasul-Nya:

Allah S. W. T : Ya Muhammad.

Rasulullah : Labbaika.

Allah S. W. T : Angkatlah kepalamu dan bermohonlah, Kami perkenankan.

Rasulullah : Ya, Rabb. Engkau telah ambil Ibrahim sebagai Khalil dan Engkau berikan dia kerajaan yang besar. Engkau berkata-kata dengan Musa. Engkau berikan Dawud kerajaan yang besar dan dapat melembutkan besi. Engkau kurniakan kerajaan kepada Sulaiman yang tidak Engkau kurniakan kepada sesiapa pun dan memudahkan Sulaiman menguasai jin, manusia, syaitan dan angin. Engkau ajarkan ‘Isa Taurat dan Injil. Dengan izin-Mu, dia dapat menyembuhkan orang buta, orang sufaq dan menghidupkan orang mati. Engkau lindungi dia dan ibunya daripada syaitan.

Allah S. W. T : aku ambilmu sebagai kekasih. Aku perkenankanmu sebagai penyampai berita gembira dan amaran kepada umatmu. Aku buka dadamu dan buangkan dosamu. Aku jadikan umatmu sebaik-baik umat. Aku beri keutamaan dan keistimewaan kepadamu pada hari qiamat. Aku kurniakan tujuh ayat (surah Al-Fatihah) yang tidak aku kurniakan kepada sesiapa sebelummu. Aku berikanmu ayat-ayat di akhir surah al-Baqarah sebagai suatu perbendaharaan di bawah ‘Arasy. Aku berikan habuan daripada kelebihan Islam, hijrah, sedekah dan amar makruf dan nahi munkar. Aku kurniakanmu panji-panji Liwa-ul-hamd, maka Adam dan semua yang lainnya di bawah panji-panjimu. Dan aku fardhukan atasmu dan umatmu lima puluh (waktu) sembahyang.

4. Selesai munajat
 Rasulullah SAW di bawa menemui Nabi Ibrahim AS kemudian Nabi Musa AS yang kemudiannya menyuruh Rasulullah SAW merayu kepada Allah SWT agar diberi keringanan, mengurangkan jumlah waktu sembahyang itu. Selepas sembilan kali merayu, (setiap kali dikurangkan lima waktu), akhirnya Allah perkenan memfardhukan sembahyang lima waktu sehari semalam dengan mengekalkan nilainya sebanyak 50 waktu juga.

5. Selepas Mikraj
 Rasulullah SAW turun ke langit dunia semula. Seterusnya turun ke Baitul-Maqdis. Lalu menunggang Buraq perjalanan pulang ke Mekah pada malam yang sama. Dalam perjalanan ini baginda bertemu dengan beberapa peristiwa yang kemudiannya menjadi saksi (bukti) peristiwa Israk dan Mikraj yang amat ajaib itu (Daripada satu riwayat peristiwa itu berlaku pada malam Isnin, 27 Rejab, kira-kira 18 bulan sebelum hijrah). Wallahu’alam. (Sumber : Kitab Jam’ul-Fawaa`id) Kesimpulannya…

Peristiwa Israk dan Mikraj bukan hanya sekadar sebuah kisah sejarah yang diceritakan kembali setiap kali 27 Rejab menjelang. Adalah lebih penting untuk kita menghayati pengajaran di sebalik peristiwa tersebut bagi meneladani perkara yang baik dan menjauhi perkara yang tidak baik. Peristiwa Israk dan Mikraj yang memperlihatkan pelbagai kejadian aneh yang penuh pengajaran seharusnya memberi keinsafan kepada kita agar sentiasa mengingati Allah dan takut kepada kekuasaan-Nya.

Seandainya peristiwa dalam Israk dan Mikraj ini dipelajari dan dihayati benar-benar kemungkinan manusia mampu mengelakkan dirinya daripada melakukan berbagai-bagai kejahatan. Kejadian Israk dan Mikraj juga adalah untuk menguji umat Islam (apakah percaya atau tidak dengan peristiwa tersebut). Orang-orang kafir di zaman Nabi SAW langsung tidak mempercayai, malahan memperolok-olokkan Nabi sebaik-baik Nabi bercerita kepada mereka.

Peristiwa Israk dan Mikraj itu merupakan ujian dan mukjizat yang membuktikan kudrat atau kekuasaan Allah SWT. Allah SWT telah menunjukkan bukti-bukti kekuasaan dan kebesaran-Nya kepada Baginda SAW.

Mafhum Firman Allah SWT : “Maha Suci Allah yang telah memperjalankan hamba-Nya pada suatu malam dari Al-Masjidil Haram ke Al-Masjidil Aqsa yang telah kami berkati sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebahagian dari tanda-tanda kebesaran Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat.'' (Surah Al-Israa’: Ayat 1).


Saturday, June 16, 2012

10 SURAH DAPAT MENGHALANG DRPD 10 UJIAN BESAR ALLAH SWT

10 Surah dapat Menghalang daripada 10 ujian Besar Allah swt

1- Surah Al-Fatihah ...dapat memadam kemurkaan Allah SWT.

2- Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.

3- Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.

4- Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.

5- Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur. 6- Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.

7- Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.

8- Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.

9- Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.

10- Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was


Sunday, June 3, 2012

AS BEAUTY 'A SIMPLE BEAUTY' TREATMENT SKINCARE ( BUKAN PRODUK PENJENAMAAN SEMULA, PASTIKAN YANG ORIGINAL!)


~Anda Tidak Akan Menafikan Keberkesanannya~
AWAS !!!
AS Beauty Tidak Pernah Membuat 
Penjenamaan Semula (rebranding)
Pastikan Yang Original
As Beauty mendapat kelulusan dari Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan..Juga mendapat sijil halal dari jakim.. untuk stok baru sticker halal berhologram disertakan.. pastikan yang original..
Status Product Notified Number:
Product Ref No. Notification No. Product Name Valid
2010090003678-P NOT101103272K As Beauty Day Cream 22/11/2012
2010090003687-P NOT101103172K As Beauty Night Cream 19/11/2012
2010090000617-P NOT101102420K As Beauty Soap 11/11/2012
DAPATKAN SET INI DENGAN HARGA WM:RM180/EM:RM190 FREE POSTAGE

AS BEAUTY ‘A Simple Beauty’ Treatment SkinCare
Facial Treatment 3 in 1 : Aromatherapy : Spa Soap
INGIN MENJADI STOKIS, PENGEDAR & DROPSHIPER PUN BOLEH .. HUBUNGI ANA(SMS)019-7007507

Produk rawatan muka dari bahan semula jadi yang ringkas dan memberi kesan menakjubkan hanya 3 langkah ringkas kulit akan nampak berseri,halus, dan bersih.

Bertindak meningkatkan metabolism kulit dengan penjanaan sel-sel baru,merencatkan proses penuaan,mengurangkan garis-garis halus,menambah ketegangan kulit dan mengekalkan kelembapan semula jadi agar kelihatan muda sentiasa. Mengandungi vitamin E untuk merawat muka dengan menghilangkan jerawat,jeragat,bekas jerawat,mengecilkan pori-pori,serta mencerahkan kulit muka.

miliki wajah & kulit berseri,halus sihat & bersih..hari demi hari
merupakan produk penjagaan rawatan wajah
hanya 3 langkah membersih (VitE/VitC Soap), melindungi (Day Cream/Base MakeUp), merawat (Night Cream) (+)Tambahan Rawatan (Aromatherapy:Facial Serum,Body Serum,Love Oil) / (Spa Soap)
bertindak mengatasi masalah resdung, jerawat kronik, jeragat degil, juga lain-lain masalah.
RINGKAS! SELAMAT! BERKESAN! JIMAT! SEMEMANGNYA BERBALOI!
sesuai untuk semua jenis kulit dan peringkat umur,wanita mengandung dan lelaki.
kelulusan KKM juga 100% BEBAS HYDROQUINONE
JANGAN RAGU! ANDA PASTI TIDAK MENAFIKAN KEBERKESANANNYA..
kualiti terjamin.

PRODUK TAMBAHAN JIKA MENGGUNAKAN AS BEAUTY 
(CADANGAN JELITA WIF DIYANA)
WM:RM160/EM:RM165 FREE POSTAGE

JELITAYU INSTA WHITE
INSTA WHITE...TANPA...HYDROQUINONE
JelitAyu Insta White Penjagaan kulit dalam bentuk krim pelembab ringan yang menghasilkan "mask dengan buih mikro" apabila bersentuhan dengan kulit. bertindak sebagai "pengangkut oksigen" untuk menghasilkan kuasa penyembuhan bagi mencapai kecantikan, keserian dan keremajaan kulit secara semulajadi.

- produk yang berkesan. Ia membantu masalah tekstur kulit tidak sekata,masalah kulit berminyak,masalah liang roma terbuka,membantu memudarkan jeragat,,masalah kulit gelap dianggota badan,masalah dgn solekan, membantu mencegah masalah "stretch mark",mumudahkan solekan di wajah dan lebih tahan lama,wajah akan bertenaga dan segar dll..RASAI SENDIRI..MEMANG HEBAT!!!..1 LANGKAH YANG MUDAH DAN BERBALOI!..JIMAT MASA!..JIMAT KOS!..GUNAKAN SERTA JADIKAN TAMBAHAN DALAM PENJAGAAN WAJAH ANDA!

INSTA WHITE adalah produk yang satu-satunya berada di pasaran dimana merupakan mask yang berbentuk buih bagi mengangkut oksigen bagi menembus jauh ke dalam lapisan kulit untuk meningkatkan paras oksigen dan menghasilkan kuasa penyembuhan sel kulit yang menakjubkan.

Buih mikro yang terhasil akan meresap masuk ke dalam kulit seakan mengurut lembut kulit bagi melegakan dan menghilangkan tekanan.

Teknik adalah untuk menyegarkan dan mengurangkan kekusamanserta memperbaiki tekstur kulit.

Daya eksfoliasi yang tinggi akan menyingkirkan timbunan sel-sel kulit mati supaya kulit menjadi lebih halus, licin, sekata, gebu dan lebih segar.
DENGAN INSTA WHITE TIADA LAGI WAJAH KUSAM..MUKA SENTIASA BERTENAGA..CERAH..DAN TIADA BERMASALAH LAGI HARI DEMI HARI..JIMAT MASA & KOS..TIDAK PERLU MEMBUAT RAWATAN WAJAH DI LUAR..LAKUKAN SENDIRI PADA BILA-BILA MASA & DI MANA-MANA..BOLEH DIGUNAKAN WALAUPUN ANDA MENGGUNAKAN PRODUK LAIN DI WAJAH ANDA..

Selepas 10 minit kulit akan lebih cerah berseri dan segar bertenaga. Tekstur kulit akan menjadi lebih halus, licin dan lembut disebabkan liang roma telah mengecil dan sel-sel kulit mati telah disingkirkan.


Friday, June 1, 2012

FADHILAT DOA/TASBIH NABI YUNUS A.S. SEMASA TERPERANGKAP DI DALAM PERUT IKAN NUN


Fadhilat doa/tasbih Nabi Yunus a.s. semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun

Sabda Rasulullah SAW maksudnya :
“Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwuduk, kemudian sujud kepada Allah, sambil membaca tasbih Nabi Yunus sebanyak 40 kali dengan cara jari telunjuknya menghadap ke arah kiblat ketika ia sujud. Sesungguhnya sesiapa yang berbuat demikian akan diperkenankan doa dan permintaannya.”

Sabda Rasulullah SAW maksudnya :

“ Sesungguhnya aku ketahui satu kalimah yang apabila dibaca oleh mereka-mereka yang ditimpa bala atau kesusahan, Allah akan lepaskan si pembacanya dari kesusahan. Kalimah tersebut ialah tasbih saudaraku Nabi Yunus a.s.

“ La ilaha illa anta subhaanaka inni kuntu minazzholimiin.”
(Tidak ada tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau. Sungguh aku termasuk orang-orang yang zalim.)

Walaubagaimanapun doa hendaklah seiring dengan usaha kerana itu fitrah manusia dan apabila berdoa beserta dengan sedikit usaha insyaallah kita akan terselamat dari sesuatu malapetaka dari menjadi lebih teruk lagi. BY: SHARE


ORIGINAL! WHITE PERFECT GLUTA KOJIC VIT-C SOAP

WHITE PERFECT GLUTA KOJIC VIT-C SOAP

KENALI WHITE PERFECT GLUTA KOJIC VIT-C SOAP
- LOGO WHITE PERFECT
- NOMBOR PENDAFTARAN DENGAN KKM
- HOLOGRAM ORIGINAL

INFO PENTING :
- Ramuan terbaik untuk skin dengan gabungan GLUTATHIONE + KOJIC Vitamin C
- Berdaftar Dgn KKM - NOT120301904K
- Diuji Oleh Ahli Farmasi Dan Kimia - 049062
- Pastikan Original
- Size sabun adalah besar - 150g.
- Mempunyai Logo White Beauty Perfect

Sabun ni telah di akui dan diuji oleh ahli kimia dan farmasi serta didaftarkan di KKM. Gunala sabun ini tanpa ragu-ragu dan SANGAT disarankan untuk mereka yang impikan kulit cerah, cantik dan licin.

KEBAIKAN SABUN GLUTA KOJIK (WHITE PERFECT GLUTA + KOJIC + VIT -C) :
❤ PARUT
❤ JERAWAT
 JERAGAT
 MENGHILANGKAN MASALAJ KULIT BERMINYAK
 BLACKHEAD/WHITEHEAD
 LICINKAN KULIT
 SGT EFEKTIF UNTUK EXTRA WHITENING.
 KULIT LAGI TEGANG
 HILANG KESAN HITAM DI CELAH-CELAH BADAN.
 RATAKAN WARNA KULIT
 MENGHILANGKAN JERAWAT/PARUT/PIGMENTASI/STRETCHMARKS DAN CELA
 MENGURANGKAN KEDUT SERTA MENEGANGKAN
 MENCERAHKAN KULIT YG KUSAM/GELAP TERMASUK BAHAGIAN BADAN
 MENYAMARATAKAN TONA KULIT
 MENGHILANGKAN HITAM DI BAHAGIAN KETIAK DAN PEHA
 MENGHILANGKAN MINYAK BERLEBIHAN
 WAJAH LEBIH PUTIH BERSERI
 KULIT LEBIH LICIN
 MENGHILANGKAN BLACKHEAD/WHITEHEAD — with ScHa Qeera.

  (◠‿◠) gabungan mantap GLUTATHIONE, KOJIC & VIT-C dalam 1 sabun. TERBAIK!   (◠‿◠)

HARGA HANYA: WM:RM36/EM:RM38 FREE POSTAGE
BORONG : INBOX UNTUK HARGA BORONG

Share

.

.

SILA ISI BORANG TEMPAHAN ANDA DI SINI UNTUK MEMUDAHKAN URUSAN

Name:
Full Address:
Contact No:
Item To Order:
Question:

Get your own free form like this one.