Assalammualaikum & Selamat Sejahtera…Sihat Hari Demi Hari! Cantik! Lawa! Tampil Menawan! Tampil Berkeyakinan! Ceria! Bahagia! Bijak!..Memvariasikan, Khusus Untuk Pengunjung Yang Berkunjung Ke Jelita Wif Diyana,Tidak Kira Usia! Atau Jantina! Menampilkan Pelbagai Info, Juga Perkongsian Lain, Asalkan Menarik & Berilmu Untuk Dikongsikan Bersama Pengunjung..Membuat Jualan Online. Ana Menjual Produk Yang Ana Amalkan, Guna, Pakai, Serta Tahu Akan Keberkesanan Produk Dalam Produk Jualan Ana. InsyaAllah Dengan Pengalaman Yang Ada, Ana Akan Kongsikan Kepada Pelanggan. Untuk Pertanyaan & Pembelian WhatsApp WeChat Telegram 019 700 7507 Jelitawifdiyana Atau Isikan Borang Pesanan. Boleh layari Instagram ig: jelitawifdiyana ... Website www.jelitawifdiyana.my … Telegram group telegram.me/jelitawifdiyana_JWD

SUKA BLOG ANA? ❤✿‿✿❤

Monday, December 15, 2014

Kisah Imam Malik :: Tangan Si Pemandi Mayat Melekat Di Tubuh Si Mati ::


Kisah Imam Malik :: Tangan Si Pemandi Mayat Melekat Di Tubuh Si Mati ::

Pada zaman Imam Malik, terdapat seorang wanita yang buruk akhlaknya. Dia selalu tidur bersama lelaki dan tidak pernah menolak ajakan lelaki (pelacur). Tiba pada hari kematiannya, ketika mayatnya dimandikan oleh seorang wanita yang kerjanya memandikan mayat, tiba-tiba tangan si pemandi mayat itu terlekat pada batang tubuh jenazah wanita itu.

Semua penduduk dan ulama' gempar akan hal itu.Mana tidaknya, tangan si pemandi mayat terlekat sehingga semua orang di situ mati akal untuk melepaskan tangannya dari mayat wanita terbabit.
Terdapat berbagai cadangan dan pandangan untuk menyelesaikan masalah itu. Akhirnya ada 2 pandangan yang dirasakan sesuai tetapi berat untuk dijalankan.

Pertama, memotong tangan wanita pemandi mayat dan yang kedua pula tanam/kebumikan kedua-duanya iaitu pemandi mayat dan jenazah itu sekali gus.
Oleh kerana kedua-dua cadangan tersebut masih lagi kurang sesuai, salah seorang dari mereka mereka memutuskan untuk meminta pendapat daripada Imam Malik.

Imam Malik bukan calang-calang orang yang memberi fatwa. Apabila Imam Malik sampai dan melihat apa yang berlaku, Imam Malik bertanya kepada wanita pemandi mayat itu :

"Apakah kamu lakukan atau berkata apa-apa kepada si mati semasa memandikannya"?

Perempuan memandikan mayat tersebut bersungguh-sungguh menjawab bahawa dirinya tidak berbuat atau tidak berkata apa-apa pun ketika menguruskan jenazah.

Selepas diasak dengan berbagai pertanyaan dan takut tangannya akan dipotong atau ditanam sekali dengan mayat, akhirnya wanita pemandi mayat itu berkata bahawa dia ada berkata :

"Berapa kalilah tubuh ini telah melakukan zina sambil menampar-menampar dan memukul-mukul berkali pada batang tubuh si mati".

Imam Malik berkata : "Kamu telah menjatuhkan Qazaf (tuduhan zina) pada wanita tersebut sedangkan kamu tidak mendatangkan 4 orang saksi. Dalam situasi begini, di mana kamu nak cari saksi? Maka kamu harus dijatuhkan hukuman hudud 80 kali sebatan kerana membuat pertuduhan zina tanpa mendatangkan 4 saksi."

Semasa wanita pemandi mayat itu dikenakan hukuman, bila tiba sebatan yang ke 80, maka dengan kuasa Allah SWT, terlepaslah tangannya dari mayat tersebut...

PENGAJARAN :
Jaga lidah jangan sebarkan fitnah. Jangan bersangka buruk dengan kuasa Allah Taala. Kalau kita tahu dia itu seorang pelacur sekalipun, tapi kalau kita tak pernah lihat perbuatan zinanya, maka kita dilarang menuduhnya berzina. Diharap kisah Imam Malik dan Pemandi Mayat ini dijadikan sebagai tauladan dan ikhtibar








Thursday, August 21, 2014

AS BEAUTY IMPROVED FORMULA


As Beauty ‘A Simple Beauty’ Produk Rawatan Wajah & Spa


AS Beauty Improved Formula
Formulasi diperbaiki, untuk kesan lebih lagi...

AS Beauty'A Simple Beauty'
Go Natural...Say No To Chemical
Memelihara Anugerah Ilahi..Anda Tidak Akan Menafikan Keberkesanananya...
Terkenal muka atas muka..setanding produk rawatan pakar

BERMINAT MENJADI DROPSHIPER / PENGEDAR / STOKIS mengikut kemampuan anda..anda pasti akan minat dengan sistem pakai dan jual...
alhamdulillah,boleh dapatkan kesemua produk keluaran AS Beauty secara online atau secara terus bersama ana,kualiti terjamin..ana merupakan aktive online/pengedar jajahan/stokis sah AS Beauty

...inbox@pm/WhatsApp/sms 0197007507
inbox di sini utk order
atau di sini


ALHAMDULILLAH

Wednesday, June 18, 2014

SkinBranded Super BB Sunblock Foundation by Janna Lawwa - 3IN1 (KINI TAK LAGI TERCARI-CARI..DAH!!! JUMPA YANG SESUAI)

SkinBranded Super BB Sunblock Foundation by Janna Lawwa


Asas sunblock super BB menyembunyikan apa apa pigmentasi atau kawasa perubahan warna pada muka termasuk jerawat, bintik hitam, jeragat, lingkaran hitam.

Menghalang penembusan sinaran uv dan radiasi bebas dengan faktor perlindungan matahari. Serbuk polimer boleh mengurangkan rembesan minyak dan menyerap minyak tanpa ada rasa solekan tebal apabila diaplikasikan kepada kulit.

Tekstur krim bukan sahaja ringan malahan BB sunblock merupakan agen pelembapan, bertindak sebagai krim siang, krim pelindung, berkuasa menyembunyikan liang roma yang besar, lingkaran gelap bawah mata serta parut jerawat. Ianya jugak menyeimbangkan tona kulit yang tidak sekata secara natural, menpunyai kuasa pemutihan yang menawarkan pelindungan tinggi daripada matahari.

SESUAI UNTUK SEMUA JENIS KULIT & BERJERAWAT

TERDAPAT 3 WARNA

#hotpink - UNTUK KULIT CERAH/PUTIH



#white green - UNTUK KULIT KUNING LANGSAT



#cool natural - UNTUK KULIT NATURAL






BB ni bess pakai coz kulit akan nampk PERFECT FLAWLESS n TAK TEBAL..MAKEUP TAHAN LAMA..LAGI LAMA LAGI MAKEUP CANTIK..TIDAK BERMINYAK..SEKATA & SELESA

Function :-
* Super Cover
* Glowing
* Whitening
* Moisturizing
* Anti-Aging
* Renewal
* Protect Skin from Sunlight Exposure (SPF34)

SKINBRANDED
Pati Ibu Putih by Janna Lawwa
SUPER BB Sunblock Foundation
40gram



IKUT KESELESAAN KALAU TAK OLESKAN BEDAK LOOSE PUN TAK APA..NAK PARKA PUN TAK APA..PAKAIKAN NIPIS SELEPAS PAKAI SKINBRANDED JANNA LAWWA..TRY PAKAI BEDAK LOOSE ORGANIC YG SUPER SELESA NIE…3W CLINIC PROFESSIONAL NATURAL MAKEUP POWDER (LIGHT BEIGE/NATURAL BEIGE)..TAK MAHAL..MALAH BEDAK NIE TAHAN LAMA, BOLEH PARKA HAMPIR 1 THN



PUTIH. GEBU. BERSERI ~ SERBUK MUTIARA & L-CYSTEINE

=== KESAN BERGANDA DENGAN PENAMBAHAN L-CYSTEINE ===


PUTIH. GEBU. BERSERI ~ SERBUK MUTIARA & L-CYSTEINE

SERBUK MUTIARA yang terkandung dalam Perla Coffee.
==========================================
Camana Serbuk Mutiara nih Bertindak ?
Mudah diserap oleh kulit & badan
Mengandungi bahan pelembap semulajadi, protein, vitamin B kompleks, polisakarida & sedozen mineral-Kandungan yang paling bermanfaat: 20-22 jenis asid amino, termasuk 10 EAA (bahan pembinaan utama organisma hidup)
Asid amino: fungsi spesifik. Kekurangan mengakibatkan kulit kelihatan kasar, kekurangan nutrien, tua & berkedut

Info Serbuk Mutiara :
Rahsia formula serbuk mutiara tersebut seterusnya diwarisi daripada generasi ke generasi oleh doktor istana
Digunakan secara luas dalam penyediaan perubatan Cina, kesihatan & pemakanan serta alatan kecantikan
Diaplikasikan secara luaran & diambil secara dalaman bagi mengekalkan kesihatan & kemudaan
Chinese Pharmacopoeia : disokong oleh para doktor & pakar herba sebagai rumusan kesihatan yang bernilai
Rahsia kecantikan kulit para Maharani China sejak 4,000 tahun yang lepas ialah menggunakan serbuk mutiara untuk kecantikan kulit dan wajahnya

FUNGSI L CYSTEINE
=================
– untuk pencerahan kulit berganda
– kulit semakin gebu
– melambatkan proses penuaan
– mampu melawan radikal bebas
– meningkatkan sistem imum badan
– mengekalkan kesihatan di tahap maksimum

FUNGSI LAIN :
* Melembut dan menghaluskan tekstur kulit
* Kulit kelihatan lebih gebu, bersinar dan sempurna tanpa cela (flawless)
* Meningkatkan kecerahan warna kulit dengan ketara dalam 1-2 minggu
* Memulihkan kulit berparut dan bermasalah
* Mengurangkan kedutan dan garis halus
* Mengecilkan liang pori
* Meningkatkan sistem imunisasi badan
* Mengatasi masalah jerawat dan jeragat
* Melawaskan sistem penghadaman

✔ Kalau hendak kulit cantik,gebu minum PERLA COFFEE / PERLA CHOCOLATE MILK
Khas untuk anda yang tidak menggemari coffee!
Anda boleh beralih kepada PERLA CHOCOLATE MILK!
Keluaran IRICH RESOURCES

✔ Kalau hendak kurus minum MIRACLE SLIMMING COFFEE
MIRACLE SLIMMING COFFEE satu-satunya minuman pelangsingan berperisa kopi yang sedap dan berkesan menurunkan berat badan tanpa perlu berdiet sakan dan berlapar kerana nak kurus..tak perlu risau kalau bekerja..sebab tidak berlaku kerap ke tandas secara ringkas tentang Miracle Slimming Coffee:
✔ Miracle slimming coffee adalah produk untuk menurunkan berat badan berasaskan homeopathy.

Tuesday, May 20, 2014

INFO SIHAT: BAHAYA ~ SLIPPED DISC~


Bahaya ‘slipped disc’

Sakit belakang badan, terutama pada bahagian tengkuk atau pinggang, adalah perkara biasa, lebih-lebih kepada individu yang aktif dan sibuk bekerja. Namun, ada juga sakit disebabkan masalah serius dan memerlukan rawatan lanjut atau pembedahan.

Tulang belakang manusia bukan tulang yang berterusan memanjang daripada leher ke pinggang, tetapi membabitkan tulang berbentuk kiub.

Tulang ini disusun bertingkat antara satu sama lain dan ada cakera lembut antaranya bertujuan menyerap tekanan antara tulang atas dan tulang di bawahnya.

Di bahagian belakang tulang belakang ini pula terletaknya saraf tunjang manusia.

Cakera ini melekat kuat pada tulang belakang.

Ia dipegang oleh ligamen pada tulang belakang supaya kekal pada kedudukannya.

Namun, ia boleh ‘bergerak’ atau terbonjol ke belakang dalam keadaan tertentu, seterusnya boleh menyebabkan saraf tunjang terhimpit dan mengakibatkan komplikasi yang tidak diingini.

Keadaan ini biasanya dipanggil ‘slipped disc’.

Keadaan slipped disc biasa berlaku pada usia 30 tahun hingga 40-an, terutama membabitkan golongan lelaki.

  




Kebanyakan kes berlaku pada tulang belakang di bahagian pinggang, selebihnya pada bahagian tengkuk.

Individu yang berisiko ialah mereka yang bekerja mengangkat benda berat, perlu duduk untuk jangka masa panjang, terlalu aktif pada usia muda atau yang pernah mengalami kecederaan atau kemalangan membabitkan tulang belakang.

Simptom awal masalah ini ialah sakit belakang yang biasanya dirawat sebagai sakit urat.

Namun, sakit ini berterusan dan menjadi lebih teruk walaupun ubat tahan sakit diambil.

Jika cakera ini tergelincir atau terbonjol jauh ke belakang, ia akan menyebabkan saraf tunjang terganggu.

Simptom seperti kebas pada anggota tangan atau kaki berlaku.

Cetusan rasa seperti renjatan elektrik dirasai daripada pinggang dan merebak ke betis.

Lebih teruk, cakera ini boleh terus menghimpit saraf tunjang dan menyebabkan komplikasi kekal seperti lumpuh, tidak berjaya mengawal pundi kencing, gagal mengawal saluran dubur serta boleh menyebabkan mati pucuk bagi lelaki.

Pemeriksaan klinikal boleh menentukan kemungkinan besar seseorang pesakit itu mengalami slipped disc atau tidak.

Ujian x-ray biasanya tidak dapat mengesahkan masalah ini kerana x-ray hanya dapat melihat tulang, bukan cakera itu.

Oleh itu, ujian terbaik ialah melakukan MRI (magnetic resonance imaging) pada bahagian tertentu tulang belakang.

Melalui ujian ini, cakera yang terbonjol dapat dilihat dan pakar boleh mengenal pasti sejauh mana saraf pesakit terhimpit oleh cakera itu.

Rawatan bagi pesakit yang mengalami slipped disc bergantung kepada simptom dan komplikasi pada saraf tunjang pesakit.

Hampir 80 peratus pesakit tidak perlukan pembedahan.

Ubat tahan sakit, korset tulang belakang dan fisioterapi adalah rawatan awal.

Suntikan turut diberi jika sakit tidak terkawal.

Jika komplikasi pada saraf berlaku, pembedahan tidak dapat dielakkan.

Selain rawatan, penjagaan mekanik badan sangat penting.

Ini untuk mengelak cakera berkenaan terbonjol lebih jauh dan mengakibatkan cacat kekal berlaku Pesakit juga perlu mengurangkan tekanan kepada bahagian tulang belakang dengan tidak mengangkat benda berat selain mengurangkan aktiviti lasak.

Senaman khas boleh dilakukan oleh pesakit bagi membantu mengurangkan rasa sakit dan mengurangkan risiko komplikasi.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/12/15


Saturday, April 19, 2014

Thursday, April 17, 2014

AS BEAUTY ~ PRODUK RAWATAN WAJAH .. TERBUKTI SELAMAT!!! BERKESAN!!!

AS BEAUTY (PRODUK RAWATAN WAJAH) 
ringkas! selamat! jimat! dan berkesan! sangattt berbaloi



produk rawatan wajah yg ringkas! selamat! jimat! dan berkesan! sangattt berbaloiii
ANDA mencari produk yg mampu mengatasi masalah resdung, jerawat, jeragat, kusam, dll .. proses rawatan yg lembut dan berkesan... tak perlu kos yg mahal..semakin hari kulit wajah anda akan sihat dan bersih..bebas masalah...ana berani kata sebab ana mmg jual apa yg ana pakai, guna, dan amalkan, juga taku keberkesanan produk dlm produk jualan ana.. Insya Allah pengalaman diri sendiri + pengalaman pelanggan2, ana akan kongsikan..apa2 pun tak menjadi masalah kalau kita hendak memiliki kulit wajah bersih dan sihat hanya ikut kemampuan kita dan tahu punca masalah kulit kita...

jadi yang mempunyai masalah memilih produk...jom!!! ikut ana, Insya Allah ana akan bg cara2 ana guna serta info produk..maaf jika ana lambat balas..Insya Allah ana akan balas secepat yg boleh..cos ana utamakan order dan yg dah membuat pembayaran dahulu...

miliki kulit wajah sihat dan bersih hari demi hari...produk yg mendapat tempat di hati pengguna yg berbilang kaum..bukan shj merawat wajah secara berkesan dan selamat..malah mampu mengatasi masalah resdung juga benbentuk raut wajah menarik...

AS Beauty merupakan pilihan ana .. semakin hari AS Beauty menjadikan kulit wajah lebih bersih dan sihat...terdapat pakej2 mampu utk anda..ini krn motif penjualan ana adalah pakai dan jual..bukan itu shj..adalah menjadi keutamaan ana menjual dgn memberi info produk yg bergantung pd keadaan kulit pelanggan apa yg sepatutnya dipakai dan diambil...Insya Allah ana bantu semampu yg boleh...

merupakan produk yg ringkas..mudah utk digunakan..pastinya produk yg jimat...sangat berbaloi!!!

...inbox@pm/WhatsApp/sms 0197007507

inbox di sini utk order
www.facebook.com/messages/ASBeautyTreatmentSkinCare
atau di sini
www.facebook.com/messages/diyanamohdarifin

BERMINAT MENJADI DROPSHIPER / PENGEDAR / STOKIS mengikut kemampuan anda..anda pasti akan minat dengan sistem pakai dan jual...
alhamdulillah,boleh dapatkan kesemua produk keluaran AS Beauty secara online atau secara terus bersama ana,kualiti terjamin..ana merupakan aktive online/pengedar jajahan/stokis sah AS Beauty



Wednesday, February 26, 2014

MUHASABAH DIRI ... AMALAN KITA BERSAMA





RENUNGAN BERSAMA


Ketika kamu merasa sedih, pejamkan matamu dan katakan di dalam hatimu:

"Inilah perjalanan hidupku.. Allah Ta'ala yang letakkan aku di sini.. Semua ini perancangan Allah.. Jadi, aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapan-Nya..dan aku terima Qada' dan Qadar diriku.."


Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmah-Nya.. Terima kasih Allah, kerana mengasihiku....

Selepas itu, buka matamu dan senyumlah....


Wednesday, January 15, 2014

INFO SIHAT: KETAHUI TANDA-TANDA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA & KESAN SAKIT MELALUI SARAF TAPAK TANGAN


Ketahui Tanda-Tanda Penyakit Melalui Jari Anda & Kesan Sakit Melalui Saraf Tapak Tangan

Asas 5 Jari
Jari telunjuk : Usus
Jari tengah : Jantung
Jari Manis : Imuniti
Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang

Cuba anda lihat pada ruas jari-jari anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik. Perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

Cuba periksa tapak tangan masing-masing...kalau tapak tangan berbintik maknanya ada masalah angin. Yang suka marah2 tu mungkin banyak angin dalam badan. Sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

Masalah tapak tangan berpeluh atau lembab??? itu tandanya badan kita mudah diserang sel-sel kanser.

Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru-paru. Sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastrik.

Urat biru/hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya..

Bagi seorang wanita, cara untuk mengetahui sistem dalaman perempuan anda ialah dengan melihat pada jari kelingking anda. Kalau jari kelingking anda meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim anda jatuh.

Cuba pulak tengok pada kuku setiap jari anda..Jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermaknaanda mengalami hormon yang tidak seimbang.
Sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada kuku ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat..insya allah...

Jika Ada tanda-tanda seperti diatas berjumpalah doktor dengan kadar segera untuk kepastian.Usah biarkan diri anda diselubungi keresahan..nanti penyakit lain pulak yang datang. Walallahua'lam.
Sumber: Petua, Idea Dan Pandangan


Kaedah mengesan sakit melalui saraf tapak tangan dapat memberikan gambaran kesihatan dalam tubuh kita. Berikut adalah beberapa kaedah pengesanan awal :-

1. SUHU TAPAK TANGAN
Apabila tapak tangan panas dan bahagian kaki terasa sejuk, ini menandakan masalah pada bahagian perut dan ke bawah.Tapak tangan panas dan bahagian kaki terasa panas, ini menandakan masalah pada bahagian kepala.

2.KELEMBAPAN
Tapak tangan berpeluh, dikaitkan dengan 3 organ iaitu otak, jantung dan organ reproduktif. Tapak tangan kering dan cengkung menandakan imuniti yang rendah dan mudah diserang penyakit.

3. JARI GEMUK ATAU RUNCING
Jari gemuk di pngkal menandakan kandungan asid urik dalam darah. Jari runcing di hujung menandakan kencing manis.

4.JARI YG BENGKOK
Bengkok di jari kelingking menandakan masalah pada bahagian tulang belakang. Bengkok di bhgian jari lain dikaitkan dgn masalah saraf.

5.KUKU BERGELOMBANG
Menandakan logam berat dalam badan

6. URAT-URAT BIRU YG TIMBUL
Menandakan tekanan (stres)

7.TOMPOK PUTIH DI TAPAK TANGAN
Dikaitkan dgn angin dalam badan.


Tapak tangan yg kehijauan seperti bulatan dalam gambar..menandakan paru2 atau pernafasan yg lemah..by:share





RENUNGAN BERSAMA

Kata ustaz, apabila Allah tidak mengkehendaki kita lagi:
Allah akan sibukkan kita dengan urusan dunia sehingga tak sempat ke majlis ilmu dim asjid dan surau walaupun disebelah rumah.
Allah akan sibukkan kita dengan urusan anak-anak
Allah akan sibukkan kita dengan urusan menjalankan perniagaan
Allah akan sibukkan kita dengan urusan menambahkan harta
Allah akan sibukkan kita dengan urusan mencari pengaruh, pangkat dan kuasa
..Alangkah ruginya kerana kesemuanya itu akan kita tinggalkan
  Sekiranya kita mampu bertanya pada orang-orang yang telah pergi terlebih dahulu menemui Allah SWT
dan jika mereka diberi peluang untuk hidup sekali lagi, sudah semestinya mereka memilih tidak lagi akan bertarung bermati-matian untuk merebut dunia
  kerana tujuan kita diciptakan adalah untuk menyembah Allah dan beribadat kepada Allah
  tidak akan Allah ciptakan manusia sekiranya tujuan hidup untuk merebut habuan dunia
  sebenarnya apa yang kita dapat dari habuan dunia ini telah pun ditentukan oleh Allah SWT
Kita mungkin cemburu apabila melihat orang lain lebih daripada kita dari segi gaji, pangkat, harta, rumah besar, kereta besar, bini besar & semua besar
  kenapa kita tidak pernah cemburu melihat ilmu orang lain lebih daripada kita
  kita tidak pernah cemburu melihat orang lain lebih banyak amalan daripada kita
  kita tidak pernah cemburu apabila melihat orang lain bangun di sepertiga malam,solat tahajud dan bermunajat
  kita cemburu apabila melihat orang lain menukar kereta baru yang mewah...
  tetapi jarang kita cemburu apabila melihat orang lain yang boleh khatam Al'Quran sebulan dua kali...         
  kesemua petanda-petanda ini menunjukkan dunia akhir zaman
apabila duit, harta dan pangkat mengatasi segala- galanya..
setiap kali menyambut hari jadi.kita sibuk nak raikan sebaik mungkin..tetapi kita telah lupa..dengan bertambahnya umur kita...maka kita akan dipanggil Illahi bertambah dekat...
  kita patut bermuhasabah mengenai bekalan..ke satu perjalanan yang jauh..
yang tidak kembali..dan buat selama-lamanya.
sesungguhnya mati itu benar.
  alam kubur itu benar, Hisab itu benar mahsyar Allah itu benar syurga dan neraka itu benar...
Jom kita kongsikan tazkirah ringkas yg byk memberi kesedaran bhw DUNIA SEMENTARA dan AKHIRAT KEKAL abadi. Penyelesaian kpd masalah hidup adalah melalui iman dan amal. Iman sebesar zarrah, Allah muliakan dgn syurga 10 x dunia. Jaga solat 5 waktu (amal), Allah selesaikan masalah bukan hanya di dunia malah masalah di kubur, masyar, titian sirat dan mizan. Dgn 5 waktu amal selesai masalah di 5 tempat. Renung2kanlah dan moga moga Allah beri kekuatan utk membuat amal soleh. selamat beramal......by:share



Share

.

.

SILA ISI BORANG TEMPAHAN ANDA DI SINI UNTUK MEMUDAHKAN URUSAN

Name:
Full Address:
Contact No:
Item To Order:
Question:

Get your own free form like this one.