INFO SIHAT: KETAHUI TANDA-TANDA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA & KESAN SAKIT MELALUI SARAF TAPAK TANGAN


Ketahui Tanda-Tanda Penyakit Melalui Jari Anda & Kesan Sakit Melalui Saraf Tapak Tangan

Asas 5 Jari
Jari telunjuk : Usus
Jari tengah : Jantung
Jari Manis : Imuniti
Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang

Cuba anda lihat pada ruas jari-jari anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik. Perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

Cuba periksa tapak tangan masing-masing...kalau tapak tangan berbintik maknanya ada masalah angin. Yang suka marah2 tu mungkin banyak angin dalam badan. Sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

Masalah tapak tangan berpeluh atau lembab??? itu tandanya badan kita mudah diserang sel-sel kanser.

Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru-paru. Sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastrik.

Urat biru/hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya..

Bagi seorang wanita, cara untuk mengetahui sistem dalaman perempuan anda ialah dengan melihat pada jari kelingking anda. Kalau jari kelingking anda meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim anda jatuh.

Cuba pulak tengok pada kuku setiap jari anda..Jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermaknaanda mengalami hormon yang tidak seimbang.
Sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada kuku ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat..insya allah...

Jika Ada tanda-tanda seperti diatas berjumpalah doktor dengan kadar segera untuk kepastian.Usah biarkan diri anda diselubungi keresahan..nanti penyakit lain pulak yang datang. Walallahua'lam.
Sumber: Petua, Idea Dan Pandangan


Kaedah mengesan sakit melalui saraf tapak tangan dapat memberikan gambaran kesihatan dalam tubuh kita. Berikut adalah beberapa kaedah pengesanan awal :-

1. SUHU TAPAK TANGAN
Apabila tapak tangan panas dan bahagian kaki terasa sejuk, ini menandakan masalah pada bahagian perut dan ke bawah.Tapak tangan panas dan bahagian kaki terasa panas, ini menandakan masalah pada bahagian kepala.

2.KELEMBAPAN
Tapak tangan berpeluh, dikaitkan dengan 3 organ iaitu otak, jantung dan organ reproduktif. Tapak tangan kering dan cengkung menandakan imuniti yang rendah dan mudah diserang penyakit.

3. JARI GEMUK ATAU RUNCING
Jari gemuk di pngkal menandakan kandungan asid urik dalam darah. Jari runcing di hujung menandakan kencing manis.

4.JARI YG BENGKOK
Bengkok di jari kelingking menandakan masalah pada bahagian tulang belakang. Bengkok di bhgian jari lain dikaitkan dgn masalah saraf.

5.KUKU BERGELOMBANG
Menandakan logam berat dalam badan

6. URAT-URAT BIRU YG TIMBUL
Menandakan tekanan (stres)

7.TOMPOK PUTIH DI TAPAK TANGAN
Dikaitkan dgn angin dalam badan.


Tapak tangan yg kehijauan seperti bulatan dalam gambar..menandakan paru2 atau pernafasan yg lemah..by:share





Comments

Popular Posts