Assalammualaikum & Selamat Sejahtera…Sihat Hari Demi Hari! Cantik! Lawa! Tampil Menawan! Tampil Berkeyakinan! Ceria! Bahagia! Bijak!..Memvariasikan, Khusus Untuk Pengunjung Yang Berkunjung Ke Jelita Wif Diyana,Tidak Kira Usia! Atau Jantina! Menampilkan Pelbagai Info, Juga Perkongsian Lain, Asalkan Menarik & Berilmu Untuk Dikongsikan Bersama Pengunjung..Membuat Jualan Online. Ana Menjual Produk Yang Ana Amalkan, Guna, Pakai, Serta Tahu Akan Keberkesanan Produk Dalam Produk Jualan Ana. InsyaAllah Dengan Pengalaman Yang Ada, Ana Akan Kongsikan Kepada Pelanggan. Untuk Pertanyaan & Pembelian WhatsApp WeChat Telegram 019 700 7507 Jelitawifdiyana Atau Isikan Borang Pesanan. Boleh layari Instagram ig: jelitawifdiyana ... Website www.jelitawifdiyana.my … Telegram group telegram.me/jelitawifdiyana_JWD

SUKA BLOG ANA? ❤✿‿✿❤

Wednesday, May 27, 2015

PERLA COFFEE / PERLA POTION / PERLA CAPSULE - INFO

PERLA COFFEE
Adalah minuman untuk mencerahkan kulit yang pertama dimalaysia menggunakan serbuk mutiara sebagai bahan utama.
Keberkesanan perla coffee terbukti apabila telah menerima lebih 15000 testimoni dari pengguna.
Perla Coffee adalah minuman yang diadun khusus untuk menjaga kesihatan dalaman di samping memberikan kesan pencerahan seluruh badan dengan cepat dan efektif. Pengambilan konsisten setiap hari membantu merawat pelbagai masalah kulit seperti jerawat, jeragat, memudarkan parut/cela, kudis, kegatalan dan sebagai nya, menjadikan kulit halus dan cerah sekata dari wajah hingga ke kaki. Kesan seawal 1 MINGGU pengambilan!
Perla Coffee boleh diminum lelaki dan wanita, termasuk ibu hamil dan menyusui bayi.. Ia juga membekalkan tenaga untuk permulaan hari yang ceria, membantu melawaskan pembuangan najis dan mengawal berat badan.

20sac:1 hari 1 sac/2sac..nak genapkap 1 bulan (ambil 5hari 2 hari rehat)
bancuh dgn air panas



PERLA POTION
Serbuk ajaib yang mengandungi serbuk mutiara asli dan berperisa berry.
Kenapa serbuk ajaib?
Kerana perla potion mampu mencerahkan kulit dari kepala hingga ke kaki, yang bermakna anda akan mendapat kulit yang cerah sekata di seluruh badan. Perla potion mampu melembap, mencerahkan dan menghaluskan kulit. Bagi yang berumur 40an keatas perla potion mampu menghalang kulit dari mengalami kedutan dan mencegah penuaan dan memudakan kulit wajah.
Disamping itu juga perla potion mampu merawat masalah kulit seperti kulit berjerawat dan radang kulit serta dapat memperbaiki penglihatan. Untuk yang mengalami masalah mudah stress juga di syorkan mengambil perla potion ini kerana dipercayai dapat menenangkan minda.
Ibu mengandung dan menyusu juga sesuai mengamalkan perla potion kerana kandungan serbuk mutiara dapat mempercepatkan pembentukan tulang & kepintaran bayi.Untuk ibu menyusu, perla potion boleh membantu penghasilan air susu
Bagi ibu yang berpantang, perla potion sangat sesuai digunakan untuk memperbetulkan sistem saraf, menambah tenaga dan membuang angin didalam badan. Perla potion mampu memperbetulkan semula metabolisma badan dan menenangkan hati dan mengurangkan kegelisahan.

20sac:1 hari 1 sac..nak genapkap 1 bulan (ambil 5hari 2 hari rehat)
koyak dan teruk tuang dlm mulut



PERLA CAPSULE
PERMATA LAUTAN PERHIASAN SYURGA
Menjadikan kulit putih gebu berseri
Menghalus dan melicinkan kulit
Melambatkan proses penuaan
Mencegah masalah jerawat dan kulit
Menajamkan fikiran dan lebih fokus
Penglihatan mata lebih baik
Membersihkan tubuh dari toksin sehingga kulit menjadi sihat dan lebih putih
Serbuk Mutiara boleh digunakan secara luaran atau diambil secara dalaman.
Serbuk mutiara bersifat anti-penuaan, manfaat kesihatan-kecantikan Pearl Powder adalah lebih kepada dalaman kulit. Kaya dengan vitamin, mineral, dan asid amino yang memberi manfaat kepada kulit. Serbuk Mutiara adalah lebih daripada sekadar kecantikan. Bagi masyarakat negara China,permata ini sangat berharga untuk ciri-ciri anti-penuaan mereka. Ia mempunyai kesan yang ajaib pada dalam tubuh manusia; manfaat kesihatan dan kecantikan yang mengejutkan. Sesiapa yang mengamalkan secara dalaman atau digunakan secara luaran, Serbuk mutiara akan membawa seri kepada kulit dan rambut dan menjadikan ia lembut, berkilauan dan mempesonakan. Ia menyediakan ciri-ciri perubatan ajaib kepada badan dan merangsang penyembuhan. Walaupun berhenti penggunaan, kesan Pearl Powder tidak akan berhenti ataupun membalikkan penuaan.
Kajian saintifik menunjukkan Serbuk mutiara menjadi sumber kalsium yang terbaik boleh didapati. Ahli-ahli sains Bahasa Perancis telah membuktikan bahawa mutiara boleh mengurangkan kehilangan tulang. Ahli-ahli sains Cina juga telah mendapati bahawa kalsium daripada mutiara adalah lebih mudah diserap oleh badan berbanding dengan kalsium yang kerap digunakan.

(20 biji capsule)
Ambil 1 biji selang sehari atau 2 hari.


ketiga2 item selamat diambil, krn dr bahan semulajadi...tapi sebaiknya jgn ambil serentak...sebab penerimaan antibody badan masing2 tidak sama.

WhatsApp / WeChat / Telegram 0197007507
IG: jelitawifdiyana


GABUNGAN PERLA CAPSULE DENGAN NIGHT CREAM ANDA!!!

Satu lagi kelebihan PERLA CAPSULE. Selain di makan terus PERLA CAPSULE boleh juga di gunakan untuk luaran. Kata asli kan? Pecahkan saja capsule, ambil serbuk mutiara asli dan campurkan bersama night cream anda. Pakai di seluruh muka sebelum tidur. Bangun esok muka berseri-seri bak mutiara... Macam ana, ada masa ana campur dengan Night Cream As Beauty Rawatan Wajah. Serbuk mutiara asli di tambah pula dengan khasiat dr bahan semulajadi yg ada pd As Beauty Night Cream.
Selamat mencuba! 
berminat nak dapatkan kedua2 produk? wink emoticon

inbox@pm / sms / WhatsApp / WeChat / Telegram 0197007507

Tuesday, May 26, 2015

Benih Bijan Mengalahkan Gandingan Paracetamol dan Glucosamine Dalam Rawatan Sakit Lutut (Osteoarthritis) - Kajian



Rawatan Sakit Lutut (Osteoarthritis) 

by group: Drsalwa ProNatural
Bismillah,
Benih Bijan Mengalahkan Gandingan Paracetamol dan Glucosamine Dalam Rawatan Sakit Lutut (Osteoarthritis) - Kajian

Satu kajian baru yang menakjubkan telah diterbitkan dalam Jurnal Antarabangsa Penyakit reumatik bagi mengesahkan bahawa makanan bukan sahaja ubat, tetapi kadangkala jauh lebih baik daripada itu.

Penyelidik perubatan dari Universiti Sains Perubatan Tabriz, Iran,melakukan penelitian dan penyiasatan keatas kesan daripada suplemen benih bijan pada tanda-tanda dan gejala-gejala klinikal pesakit yang mengalami osteoarthritis lutut.

Osteoartritis lutut adalah salah satu penyakit sendi degeneratif atau artritis degeneratif setempat di lutut.Ianya boleh menyebabkan pelbagai gejala termasuk kesakitan, bengkak, pertumbuhan tulang tidak normal (yang boleh menyebabkan tulang taji), rawan yang cacat dan kehilangan kebebasan dalam pergerakan.

Lazimnya memberi kesan sebanyak 12.1% kepada orang dewasa yang berusia 60 +, menurut CDC.Terapi konvensional melibatkan penggunaan ubat-ubatan NSAID yang banyak telah dikaitkan dengan pendarahan dalaman dan dengan ketara meningkatkan risiko kematian akibat sakit jantung.

Kajian ini memilih penyertaan lima puluh pesakit dengan osteoarthritis lutut, dan membahagikan mereka kepada dua kumpulan iaitu 25-pesakit dalam kumpulan bijan, menerima 40 gram / hari benih bijan serbuk, dan kumpulan terapi dadah konvensional menerima dua dos 500 mg paracetamol dua kali sehari bersama-sama dengan 500 mg Glucosamine sekali sehari.

Selepas dua bulan rawatan, 22 pesakit dalam kumpulan benih bijan dan 23 pesakit dalam kumpulan kawalan yang melengkapkan kajian.


Keputusan
Kumpulan benih bijan didapati adalah pemenang yang jelas. Dimana bukan sahaja terapi makanan ini unggul dalam mengurangkan intensiti kesakitan, tetapi juga standing dalam keberkesanan berbanding paracetamoldan Glucosamine dalam kedua-dua “Knee Injury and Osteoarthritis Outcome Score (KOOS) Questionnaire and the Timed Up and Go (TUG) Test”.

Kemenangan ini bertambah manis lagi apabila telah dicapai tanpa kesan sampingan yang memang terkenal dan selalu dikaitkan dengan pengambilan paracetamol.Biji bijan mempunyai pelbagai faedah sampingan lain yang boleh menmanfaatkan kesihatan tubuh.

Natural,murah dan tiada kesan sampingan!

Agakny a berapa banyak 40 gram biji bijan tu?

Satu sudu makan biji bijan anggaran 9 gram. Dari itu,kita hanya perlukan anggaran 4 sudu besar sehari untuk mendapatkan manfaat yang lebih baik daripada ubatan 'dos klinikal.'yang bakal membawa padah kesihatan di kemudian hari.
Selain itu, penyelidik juga mendapati kebaikan lain adalah serbuk benih bijan boleh membantu meningkatkan penghadaman.Namun untuk mendapat faedah terbaik pastikan biji bijan mentah telah diiktiraf organik.
Jangan lupa ibubapa kita dirumah yang sedang menderita sakit lutut….cuba minta mereka amalkan,lebih murah dan lebih selamat....Insyaa’Allah

Semoga Bermanfaat
Rujukan:
Effects of sesame seed supplementation on clinical signs and symptoms in patients with knee osteoarthritis.

Department of Physical Medicine and Rehabilitation, Faculty of Medicine, Tabriz University of Medical Sciences, Tabriz, Iran.


komen: Ini balang bijan saya yg sentiasa di atas meja mkn. Tabur saja di atas nasi, bubur, buat roti, muffin, tahini, hummus dan mcm2 lg. untuk anak2 pun sesuai.
Beli yg mentah dlm paket2 & bakar dlm oven @ sangai saja dlm kuali. Isikn dlm balang kaca.

Drsalwa: blender kering jadi serbuk halus dan makan begitu je pun sedap ye..


HATI2 DENGAN AS BEAUTY TONER ...TIRUAN!!!

Berhati-hati dengan Toner Tiruan!!
Toner As Beauty yang sebenar masih berada di peringkat akhir makmal. Akan dipasarkan sikit masa lagi. InsyaAllah kami hasilkan yang terbaik utk anda semua!

Jangan beli dan pakai Toner tiruan ya!


Monday, May 25, 2015

KHASIAT - MANFAAT SINAR MATAHARI DI PAGI HARI



Khasiat - Manfaat Sinar Matahari di Pagi Hari

Manfaat sinar atau cahaya matahari pagi . Beberapa orang kadang takut sinar matahari kerana boleh membuat kulit hitam, ini boleh terjadi jika terlalu lama berada dibawah terik matahari di siang hari. Tapi anda tidak harus mengelakkan matahari, khususnya matahari di pagi hari, kerana ada banyak manfaat dari cahaya matahari pagi.

Bangun lebih awal dan memulakan hari sebelum matahari terbit adalah keinginan banyak orang. Tapi sangat sedikit orang benar-benar boleh berubah menjadi kebiasaan. Banyak orang tua maupun Ahli falsafah telah menasihati bahawa kita perlu bangun pagi untuk menjadi lebih produktif.

Para penyelidik telah membuktikan bahawa ada banyak manfaat yang boleh diperoleh jika seseorang melakukan aktiviti di luar rumah dan mendapatkan sinar matahari yang cukup. Hal ini dapat berguna jika matahari diperoleh selama pagi hari. (Waktunya dari setelah terbit matahari sampai sinar matahari terasa cukup panas).

Manfaat cahaya matahari pagi hari

Vitamin D

Cahaya matahari merangsang tubuh untuk menghasilkan vitamin D. Sinar matahari pada wajah, leher, lengan dan kaki selama 10-15 minit boleh menghasilkan vitamin D yang diperlukan tubuh. Vitamin ini meningkatkan penyerapan kalsium dalam usus dan pemindahan kalsium melintasi membran sel yang berguna untuk kekuatan tulang.

Serotonin

Sinar matahari dapat merangsang pengeluaran serotonin (neurotransmitter monoamine Serotonin dikenali sebagai penyumbang untuk perasaan sejahtera, bahagia). Semakin tinggi serotonin yang dihasilkan maka suasana hati akan lebih positif.

Melawan kemurungan

Pelepasan endorfin berlaku di dalam otak dan dipengaruhi oleh beberapa factor, salah satunya Sinar matahari melawan dan mengurangkan kemurungan kerana melepaskan endorfin yang berfungsi sebagai anti-depresan semulajadi dan sangat berguna untuk kes kemurungan bermusim, dengan demikian menyebabkan munculnya perasaan sihat.

Meningkatkan atau memperlancar peredaran darah

Sinar matahari meningkatkan atau memperlancar peredaran darah dengan cara melebarkan pembuluh darah di kulit, sehingga membawa lebih banyak nutrisi dan oksigen ke sel. Hal ini juga membuat jantung sihat dengan menurunkan denyutan jantung dan menurunkan tekanan darah tinggi .

Bermanfaat untuk kulit

Keadaan kulit yang kronik seperti jerawat, ekzema dan lain-lain akan bertambah baik dan sekurang-kurangnya manifestasi yang didapatkan akan memperbaiki bekas luka dan gangguan kulit yang lain.

Mengurangkan risiko kanser

Vitamin D sintesis dirangsang oleh sinar matahari sehingga secara signifikan membantu mengurangkan risiko pelbagai bentuk kanser seperti prostat, usus besar, payudara dan kanser ovari. Tapi ingat bahawa tidak terlalu banyak, kerana boleh menyebabkan kanser kulit.

Mencegah diabetes

Kesan cahaya matahari yang mencukupi mungkin memainkan peranan penting dalam membantu mencegah diabetes pada anak-anak, serta menurunkan kadar gula darah dengan merangsang simpanan glukosa dalam otot dan hati.

Menguatkan sistem kekebalan tubuh

Sinar matahari menyokong sistem kekebalan tubuh , kerana ketika tubuh tersinari akan menghasilkan lebih banyak sel darah putih yang membantu menangkis jangkitan dan penyakit lain yang dihasilkan oleh bakteria, kulat atau virus.

Detoksifikasi tubuh

Sinar matahari membantu menghilangkan sesuatu yang buruk dari tubuh dengan meningkatkan fungsi hati dan meningkatkan peredaran darah sehingga penghapusan "sisa" melalui darah lebih berkesan.

Meningkatkan kualiti tidur

Sinar matahari meningkatkan pengeluaran melatonin yang diperlukan untuk meningkatkan kualiti tidur. Melatonin adalah hormon neurotropik yang disintesis oleh kelenjar pineal, terletak di dalam otak.

Bermanfaat untuk perut

Sinar matahari baik untuk meningkatkan nafsu makan, meningkatkan sistem pencernaan dan proses metabolisme. Tetapi jika terlambat mendapat manfaat sinar matahari pagi, anda harus melindungi tubuh dari terik matahari siang hari terlalu lama kerana mengandung sinar ultraviolet yang boleh berbahaya bagi tubuh. Perlindungan boleh menggunakan topi, pakaian yang cukup tertutup.

by: www.aura-ilmu.com




MAKANAN YANG AKTIFKAN CYST.



MAKANAN YANG AKTIFKAN CYST.

Makanan yang perlu dielakkan:

1.) Soya dan evening primrose.
Soya dan evening primrose mengandungi phyto estrogen. Phyto ni bermaksud tumbuhan manakala phyto estrogen bermaksud tumbuhan yang mempunyai fungsi seakan akan estrogen.
So, bila kita makan benda ni maka paras estrogen dalam badan kita akan tinggi dan mengalakkan pembesaran cyst. Doc ade bagitahu saya yang sume wanita ade cyst cuma kecil atau besar, boleh hilang tak boleh hilang.

evening primrose oil

**info yang baru saya tahu: minum soya sewaktu mengandung bukan boleh mencantikkan kulit anak tetapi mendedahkan risiko untuk anak tu mendapat kanser. Then, mengikut kajian keatas pesakit kanser payudara plak, ramai antara mereka menggunakan evening primrose ni.

2.) Ayam.
Ayam kan disuntik hormon untuk mempercepatkan kadar pembesaran dia. Kebiasaannya ayam disuntik hormon estrogen. Tapi ayam kampung boleh makan kot.

3.) Ikan keli yang dibela.
Kena tangkap ikan keli dalam sawah la pasni kalau dah mengidam sangat.

4.) KAWAL PEMAKANAN
Kolestrol juga adelah penyebab kenaikan hormone estrogen. Kolestrol adalah precursor kepada estrogen.

NOTA TAMBAHAN
Pemakanan bg Wanita pengidap Endometriosis/Adenomyosis/Fibroid/Cyst/PCOS

Disini saya kongsikan bersama jenis makanan yg amat sesuai & yg harus di elakan bagi wanita yg punyai masalah seperti di atas atau pun yg pernah menjalani pembedahan tetapi ia nya berulang kembali.

Makanan yg di galakkan

> Ikan laut seperti bawal emas, kembong & selar
> Sayuran jenis kekacang - kacang panjang, buncis, sweet pea dll.
> Kekacang - badam, kacang tanah, black bean, kacang merah dll.
> Sayuran - kobis, brocoli, bayam, dan ulam-ulaman pegaga, pucuk ubi dll
> Buah-buahan - Nenas & betik
> Ubi kayu
> Sup miso ( sejenis pes yg di buat dari kacang soya yg di peram dicampur kedlm
sup utk di jadikan miso sup)
> Teh hijau

Makanan yg harus di elakkan

> Daging merah (kambing & lembu)
> Ayam ( Boleh di ambil dlm kuantiti yg sedikit)
> Produk tenusu seperti keju
> Ikan haruan
> Gamat
> Bahan perisa - pes segera & kiub2 perisa seperti stok ayam, stok bilis dll.
> Makanan manis - kuit muih manis & pencuci mulut
> Minuman berkarbonat ( krn tinggi kandungan gula)
> Makanan segera - burger, sosej, nugget, mee segera dll
> Makanan ringan - cip kentang, jajan dll.
> Makanan berlemak/ berminyak

FIBROID DAN CYST

RAHIM ADALAH EMAS BAGI WANITA

TANDA - TANDA FIBROID DAN CYST DALAM RAHIM YANG BERMASALAH

Gangguan Haid
Keputihan
Masalah ketidaksuburan
Kemandulan di kalangan wanita
Hubungan suami isteri yang dingin atau sakit ketika bersama
Perut kembang
Angin yang keluar dari vagina (Kentut Vagina)
Rasa gatal dan keluar bau kurang enak pada vagina
Kerap membuang air kecil ketika batuk, berlari dan berlompat
Kerap letih dan lesu
Sakit lutut dan tumit
Kesejukkan kaki dan tanggan
Kekejangan otot dibawah betis (simpul mengkarung)
Kerap keguguran
Ketumbuhan fibro dan cyst

BAGAIMANA KETUMBUHAN FIBROID DAN CYST TERJADI?

1. Punca penyakit ini bermula pada ganguan haid dan sengugut
2. Satu kajian yang menunjukan bahawa lebih kurang 50% daripadanya wanita
3. Ia sering berlaku dikalangan wanita yang tidak berkahwin dan yang pernah beranak.

ADAKAH IA BOLEH DIRAWAT?

Seperti yang ditulis oleh Dr Hamid Arshar dalam tulisan beliau tidak ada rawatan yang menggunakan ubat hospital yang boleh mengecutkan ketumbuhan fibroid TETAPI ada kemungkinan ubat-ubatan tradisional seperti akar kayu atau dedaun yang mungkin mempunyai kesan, khusus terhadap rahim boleh mengecutkan ketumbuhan pada fibroid. Bidang ini masih lagi terbuka luas dan usaha yang boleh mendapatkan ramuan untuk mengecutkan ketumbuhan fibroid.


Kebanyakan yang kita dengar ramai wanita Malaysia yang menghadapi ketumbuahan fibroid, rata-ratanya akan mengambil jalan mudah dengan menjalani proces pembedahan. Tapi masih juga ketumbuah itu akan tumbuh selepas beberapa bulan atau tahun itu pun bergantung pada aktifnya fibroid mereka

Friday, May 22, 2015

♡ HATI ♡


HATI YANG TENANG.....
Hati yang tenang akan bersyukur apa­bila menerima nikmat..
Sabar apabila ditimpa musibah...
Rela mem­beri maaf apabila dipinta...
Mudah meminta maaf apabila bersalah...
Qanaah dengan rezeki yang ada...
Tawakkal apabila berusaha dan...
Sentiasa bersangka baik dengan Allah
dan manusia setiap waktu dan ketika...

selama hidup di dunia ini...
yang terbaik adalah menyelamatkan HATI daripada buruk sangka...

Belajar DIAM drpd banyaknya BICARA ,
Belajar SABAR drpd sebuah KEMARAHAN ,
Belajar KESUSAHAN drpd hidup SENANG ,
Belajar MENANGIS drpd suatu KEBAHAGIAN ,

Belajar KEIKHLASAN drpd KEPEDIHAN....

As Beauty Anti Wrinkles Solution Serum Stem Cell (SunBlock)




The amazing As Beauty Anti Wrinkles Solution.
As Beauty Anti Wrinkles Solution
Serum Stem Cell (SunBlock)

Produk terbaru daripada As Beauty bertindak Menghilangkan kedutan dan menegangkan kulit wajah..Di samping dapat mencerah dan menghilngkan jerawat untuk tampil anggun dan berseri seri!!!

Cara penggunaan:-

Boleh disapukan pada keseluruhan wajah pada waktu siang kerana serum ini mengandungi SPF35++ dan bertindak sebagai sunblock. Boleh digunakan bersama krim siang.

Boleh juga disapukan pada target area pada waktu malam atau siang seperti kawasan kedutan di sekeliling mata, ditepi kawasan bibir. Atau kawasan yg anda rasa kedutan perlu dihapuskan.

Anti wrinkle solution mengandungi Serum Stem Cell dengan tekstur krim yg sgt halus dan mudah meresap, menjadikan kulit lebih lembut dan segar serta menganjalkan kulit jadi kedutan diwajah akan kurang kelihatan.


berminat mendapatkan kesemua produk keluaran As Beauty..walaupun secara pembelian satu2? juga berminat menjadi DROPSHIPER / PENGEDAR / STOKIS mengikut kemampuan anda..anda pasti akan minat dengan sistem pakai dan jual...

ana merupakan aktive online/pengedar jajahan/stokis sah AS Beauty

sms / WhatsApp / WeChat / Telegram 0197007507




Alhamdulillah




KENAPA PERLU TAHU WAKTU SUBUR WANITA?


Pakar Sakit Puan
KENAPA PERLU TAHU WAKTU SUBUR WANITA?

1. Untuk memudahkan mendapat zuriat
2. Untuk mengelakkan daripada mendapat zuriat

Kedua-duanya adalah sama penting.
Ilmu ini mungkin boleh anda sebarkan dan digunakan secara
praktikal.

JOM KITA FAHAMI KITARAN HAID WANITA

Kitaran haid ini agak kompleks dan susah sikit untuk difahami. Kitaran haid wanita berlaku setiap bulan secara puratanya ialah 28-30 hari. Tapi wanita masing-masing ada kitarannya sendiri, ada yang 25 hari ada juga yang lewat sehingga 35 hari. Tetapi secara puratanya ialah 28-30 hari.Terdapat beberapa fasa dalam kitaran haid wanita.

Hari 1-4
Ini dipanggil fasa pengeluaran haid (menstruation) - ketika ini darah haid keluar. Hari pertama period adalah penting untuk diketahui kerana ia adalah di mana fasa ini bermula. Pada hari pertama haid datang, ia perlu ditanda di kalendar dan tamat selepas beberapa hari. Sebaik-baiknya ditanda setiap bulan sekiranya anda ingin merancang untuk mengandung. Anda boleh mengagak kitaran period anda beberapa hari di dalam sebulan.

Hari 5-13
Ini dipanggil fasa follicular. Pada fasa ini, hormon estrogen meningkat. Ketika fasa follicular ini, darah akan berkumpul di dinding rahim dan menebal untuk persediaan mengandung. Di kawasan ovari pula, telur yang berada di dalam bekasnya akan menjadi semakin matang.

Hari 14
Waktu inilah satu proses peneluran yang dipanggil ovulasi berlaku. Telur akan terkeluar daripada sarangnya disebabkan oleh peningkatan mendadak sejenis hormon yang dipanggil Luteinizing Hormone (LH). Telur ini sekiranya tidak disenyawakan oleh sperma akan mati dan hilang. Sekiranya ia disenyawakan, ia akan turun melalui saluran falopio ke rahim.

Hari 15-28
Ini dipanggil fasa luteal atau fasa secretory. Selepas telur dikeluarkan dari sarangnya sejenis hormon dipanggil progestrone di rembes daripada sarangnya (corpus luteum). Ini menyebabkan dinding rahim semakin menebal. Setelah progestrone semakin berkurang kerana tiada persenyawaan berlaku, maka dinding ini akan runtuh sebagaimana runtuhnya tembok Berlin. Proses akan mengalami kitaran semula pada
hari pertama.

BILAKAH WAKTU SUBUR?

Setelah anda faham kitaran haid di atas, waktu yang terbaik untuk bersama suami-isteri ialah pada hari ovulasi berlaku. Ini adalah kerana ketika itu telur baru sahaja keluar daripada sarangnya.

Bilakah secara tepat ia berlaku? Sebenarnya ia adalah lebih kurang 14 hari daripada hari pertama period seterusnya atau ketika fasa luteal bermula.Ini adalah kerana fasa luteal pada kiraannya adalah biasanya tepat 14 hari setelah berlakunya ovulasi, sedangkan fasa folicullar boleh berubah-ubah. Jadi waktu subur adalah 14 hari sebelum hari pertama period seterusnya. Sekiranya period anda adalah tetap 28 hari,tak jadi masalah untuk mengira waktu subur anda. Sekiranya period anda berubah-ubah, inilah timbulnya masalah mengira waktu subur.

CARA LAIN MENGETAHUI WAKTU SUBUR

Pada waktu subur, suhu badan wanita akan naik sedikit dalam
satu darjah celcius. Juga terdapat lendiran cecair yang jernih daripada kemaluan. Ini adalah disebabkan hormon yang meningkat ketika ini.

MENGANGGAR WAKTU TERBAIK UNTUK MENDAPATKAN ZURIAT

Oleh kerana telur atau ovum tidak mempunyai jangka hayat yang panjang, iaitu dalam lingkungan 1-2 hari sahaja, maka tingkap untuk mendapatkan zuriat adalah sangat terhad. Oleh itu sperma dicipta dengan kelebihan yang lain pula.Selain daripada berjuta-juta sperma dilepaskan (setiap seorang lelaki adalah jutawan), ia juga boleh bertahan selama 3-5 hari. Ini bermakna, sekiranya suami isteri bersama 3 hari sebelum waktu subur, atau 2 hari selepas waktu subur, maka ada peluang untuk telur itu berjumpa dengan sperma yang hidup lebih lama.Oleh itu, untuk mendapatkan zuriat, pasangan boleh bersama setiap hari (malam / siang) pada hari ke 11,12,13,14,15,16 period untuk mendapatkan waktu optimum hari kesuburan sekiranya period anda datang 28 hari. Itu adalah

menganggarkan waktu subur adalah pada hari ke 14



BEAUTY MAGIC WATER SPRAY




Jelita Wif Diyana Beauty SkinSet
Beauty Water
Strong Acidic Water
MOISTENING / FIRMING / REFRESHING / CLEANSING

Beauty Magic Water Spray
Inovasi produk perawatan dan kecantikan kulit. Beauty Magic Water Spray mengandungi 100% air tulin terbukti bertindak baik pada kulit juga tidak menyebabkan kulit alergi, iritasi dan gatal-gatal. Berfungsi sebagai Beauty Toner dan Antiseptic Beauty Toner. Miliki kulit cerah sekata, sihat dan bersih hari demi hari. Dijadikan pilihan terbaik produk kecantikan tambahan dalam penjagaan rutin harian kecantikan anda. Membuatkan anda tampil cantik dan menawan secara semula jadi.

Didatangkan juga dgn set botol 40ml(mudah tuk bawa travel dan masuk dalam beg)...sebab lagi kerap sembur lagi bagus...nyah bau badan...segarkan kulit...stp semburan dapat merawat pelbagai masalah pada kulit...

Untuk wajah boleh shj sembur selepas cuxi muka...sebelum makeup atau selepas makeup...dapat segarkan muka...sgt berkesan matikan bakteria

utk info lebih lanjut inbox@pm/WhatsApp/WeChat/Telegram 0197007507

IG: jelitawifdiyana




Gluta Multivitamin (SPF 88++) JannaLawwa Pati Ibu Putih BodyLicious Lotion



Gluta Multivitamin (SPF 88++)
JannaLawwa Pati Ibu Putih BodyLicious Lotion
Super Whitenin
Super Glowing
Super Covering
belai lah pd seluruh kulit badan ... keseluruhannya luaran pun penting kena jaga...cream nya tidak melekit...mudah mesra dgn kulit...tidak pekat...
berkesan, selamat lagi...putih, gebu, sangat sempurna...menjadikan kulit awet muda
muke putih badan pun kena putih gebu sama ...badan..tangan..kaki..sume putih gebu pink pink
JannaLawwa
* bodyliciouslotion mixberry
* bodyliciouslotion bananapineapple

WhatsApp / WeChat / Telegram 0197007507





Tuesday, May 19, 2015

HIDAYAH HANYA MILIK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA


HIDAYAH HANYA MILIK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA
"Sesungguhnya engkau (Muhammad) tidak akan dapat memberi hidayah (petunjuk) kepada orang yang kamu kasihi, tetapi Allah memberi hidayah kepada orang yang Dia kehendaki, dan Allah lebih mengetahui orang-orang yang mahu menerima petunjuk". [Al Qashash/28 : 56]

Daripada Sahl bin Sa’ad radhiyallahu ‘anhu, bahawa Nabi sallallahu ‘alaihi wasallam bersabda kepada Ali radhiyallahu ‘anhu, “Demi Allah, sekiranya Allah memberi hidayah kepada seseorang melalui kamu, itu lebih baik bagimu daripada (kamu memiliki) unta merah[1].” (Muttafaqun ‘alaih)

Penjelasan hadis:

(Sekiranya Allah memberi hidayah kepada seseorang melalui kamu); iaitu kita jadi sebab musabab untuk seseorang mendapat hidayah, bukannya kita memberi hidayah kepada orang. Kita tidak mampu memberi hidayah. Hidayah bukan milik kita, bukan milik sesiapa, bahkan bukan milik Rasulullah sallallahu ‘alaihi wasallam. Sebaliknya hidayah itu hanya milik Allah Subhanahu wa Ta’ala.

Monday, May 18, 2015

AS BEAUTY 3IN1 SET (PRODUK RAWATAN WAJAH)

Go Natural...Say No To Chemical
Memelihara Anugerah Ilahi..Anda Tidak Akan Menafikan Keberkesanananya...
Terkenal muka atas muka .. setanding produk rawatan pakar
pastinya ORIGINAL!

Sinarkan wajah anda dengan AS Beauty 3in1 Set!
> mencerahkan kulit
> mengembalikan keserian wajah
> mampu merawat masalah jeragat dan jerawat
> mengecilkan pori-pori dan noda-noda hitam
Mudah digunakan. Amalkan penggunaan setiap hari dan kesan dapat dilihat hanya dalam masa seminggu...
dapatkan sekarang!!!

berminat mendapatkan kesemua produk keluaran As Beauty..walaupun secara pembelian satu2? juga berminat menjadi DROPSHIPER / PENGEDAR / STOKIS mengikut kemampuan anda..anda pasti akan minat dengan sistem pakai dan jual...
ana merupakan aktive online/pengedar jajahan/stokis sah AS Beauty
sms / WhatsApp / WeChat / Telegram 0197007507
Alhamdulillah

GABUNGAN SERASI RAWATAN KULIT WAJAH BERSAMA KOSMETIK KELUARAN AS BEAUTY



Go Natural...Say No To Chemical
Memelihara Anugerah Ilahi..Anda Tidak Akan Menafikan Keberkesanananya...
Terkenal muka atas muka .. setanding produk rawatan pakar
pastinya ORIGINAL!

GABUNGAN SERASI RAWATAN KULIT WAJAH BERSAMA KOSMETIK KELUARAN AS BEAUTY

AS Beauty 3in1 Set
> mencerahkan kulit
> mengembalikan keserian wajah
> mampu merawat masalah jeragat dan jerawat
> mengecilkan pori-pori dan noda-noda hitam
Mudah digunakan. Amalkan penggunaan setiap hari dan kesan dapat dilihat hanya dalam masa seminggu...

As Beauty Anti Wrinkles Solution
Serum Stem Cell (SunBlock)
Produk terbaru daripada As Beauty bertindak Menghilangkan kedutan dan menegangkan kulit wajah..Di samping dapat mencerah dan menghilngkan jerawat untuk tampil anggun dan berseri seri!!!
Cara penggunaan:-
Boleh disapukan pada keseluruhan wajah pada waktu siang kerana serum ini mengandungi SPF35++ dan bertindak sebagai sunblock. Boleh digunakan bersama krim siang.
Boleh juga disapukan pada target area pada waktu malam atau siang seperti kawasan kedutan di sekeliling mata, ditepi kawasan bibir. Atau kawasan yg anda rasa kedutan perlu dihapuskan.
Anti wrinkle solution mengandungi Serum Stem Cell dengan tekstur krim yg sgt halus dan mudah meresap, menjadikan kulit lebih lembut dan segar serta menganjalkan kulit jadi kedutan diwajah akan kurang kelihatan.

Bedak Padat
Diformulasi khas tanpa bahan kimia yang merbahaya kepada kulit. Tekstur yang halus dan lembut untuk mudah diratakan pada muka. Menjadi pilihan wanita untuk membawanya bersama di dalam beg tangan. Boleh digunakan untuk kegunaan seharian untuk menutup cela di wajah dan mendapatkan tona warna kulit yang diidamkan. Didatangkan dengan 4 warna:
-Kuning langsat
-Kuning pengantin
-Kuning natural
-Kuning mutiara(warna baru)

berminat mendapatkan kesemua produk keluaran As Beauty..walaupun secara pembelian satu2? juga berminat menjadi DROPSHIPER / PENGEDAR / STOKIS mengikut kemampuan anda..anda pasti akan minat dengan sistem pakai dan jual...
ana merupakan aktive online/pengedar jajahan/stokis sah AS Beauty
sms / WhatsApp / WeChat / Telegram 0197007507
Alhamdulillah

Share

.

.

SILA ISI BORANG TEMPAHAN ANDA DI SINI UNTUK MEMUDAHKAN URUSAN

Name:
Full Address:
Contact No:
Item To Order:
Question:

Get your own free form like this one.