Assalammualaikum & Selamat Sejahtera…Sihat Hari Demi Hari! Cantik! Lawa! Tampil Menawan! Tampil Berkeyakinan! Ceria! Bahagia! Bijak!..Memvariasikan, Khusus Untuk Pengunjung Yang Berkunjung Ke Jelita Wif Diyana,Tidak Kira Usia! Atau Jantina! Menampilkan Pelbagai Info, Juga Perkongsian Lain, Asalkan Menarik & Berilmu Untuk Dikongsikan Bersama Pengunjung..Membuat Jualan Online. Ana Menjual Produk Yang Ana Amalkan, Guna, Pakai, Serta Tahu Akan Keberkesanan Produk Dalam Produk Jualan Ana. InsyaAllah Dengan Pengalaman Yang Ada, Ana Akan Kongsikan Kepada Pelanggan. Untuk Pertanyaan & Pembelian WhatsApp WeChat Telegram 019 700 7507 Jelitawifdiyana Atau Isikan Borang Pesanan. Boleh layari Instagram ig: jelitawifdiyana ... Website www.jelitawifdiyana.my … Telegram group telegram.me/jelitawifdiyana_JWD

SUKA BLOG ANA? ❤✿‿✿❤

Thursday, February 23, 2017

MARI BERZIKIR

ALLAHUMMA SOLLI ALA SAIYIDINA MUHAMMAD WAALA ALI SAIYIDINA MUHAMMAD
SUBHAANALLAAHI WABIHAMDIHI, SUBHAANALLAHIL AZIM
LAA ILAHA ILLA ANTA SUBHAANAKA INNI KUNTU MINAZZOLIMIIN
LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLAA BILLAAH



Hari ini ramai orang berzikir. Ada yang tahu tujuan mereka berzikir. Ada juga yang tidak tahu kenapa. Bila ditanya kenapa awak berzikir? Sekadar ikut-ikut sahaja, kata mereka. Kami berzikir sama seperti orang-orang terdahulu berzikir. Yang tahu pula terbahagi kepada dua. Satu, memang betul-betul diniatkan kerana Tuhan. Kedua, bukan kerana Tuhan, tetapi kerana dunia. Yang berzikir kerana Tuhan, mereka berzikir nak cari keredhaan Tuhan. Atas dasar cinta dan takut Tuhan. Nak membesar dan mengagungkan Tuhan. Orang seperti inilah yang digambarkan Tuhan di dalam Al-Quran, maksudnya: “Orang-orang mukmin itu apabila menyebut nama Allah, gementarlah hati-hati mereka.” Gementar itu adalah kerana mereka benar-benar menghayati zikir tersebut. Ucapan zikir itu bukan sekadar pada sebutan sahaja. Tetapi ia terasa di hati. Zikir itu sudah menjadi penghayatan. Jadi, bila nama-nama Allah itu disebut, terus ia menangkap di hati. Terasa kebesaran Tuhan yang tak terhingga. Terasa kehebatan Tuhan. Datang takut. Datang gementar. Disebabkan bimbang yang teramat sangat dengan kekuasaan Tuhan, yang boleh berbuat apa sahaja terhadap dirinya. Disebabkan teringat dosa-dosanya kepada Tuhan yang memungkinkan dia terlepas daripada kasih sayang Tuhan. Atas rasa-rasa ini, zikir mereka mengubah perangai mereka. Mereka menjadi orang yang berakhlak dengan Tuhan dan berakhlak sesama manusia.

Yang berzikir bukan kerana Tuhan, mereka berzikir tetapi ada kepentingan dunia di situ. Bermakna direndahkan taraf zikir itu menjadi dunia. Walhal zikir itu ada nilai akhirat kalau tepat cara dan perlaksanaannya. Mereka berzikir ada maksud untuk mendapat kelebihan-kelebihan. Baca sekian ayat, dapat kaya. Baca sekian ayat, dapat kebal. Baca sekian wirid, orang akan hormat. Demikianlah jadinya. Orang begini zikir itu sekadar sebutan sahaja. Tidak lebih daripada itu. Zikir tidak difahami, jauh sekali hendak dihayati. Itu sebab zikir itu tidak datangkan rasa-rasa di dalam hati. Itu sebabnya lagi banyak berzikir, tidak berubah akhlak. Malah, lagi berzikir lagi tak cinta dan tak takut Tuhan. Inilah yang patut direnungkan oleh kita semua yang berzikir. Moga-moga ada manfaatnya untuk kita bersama.

Zikir memiliki pengaruh yang kuat terhadap kecemerlangan cahaya batin. Hati yang selalu terisi dengan Cahaya Zikir akan memancarkan Nur Allah dan keberadaannya akan mempengaruhi perilaku yang serba positif.

Kebiasaan melakukan zikir dengan baik dan benar akan menimbulkan ketentraman hati dan menumbuhkan sifat ikhlas. Hikmah zikir amatlah besar bagi orang yang ingin membangkitkan kekuatan indera keenamnya (batin). Ditinjau dari sisi ibadah, zikir merupakan latihan menuju Ikhlasnya hati dan Istiqomah dalam berkomunikasi dengan Al Khaliq (Sang Pencipta).

Ditinjau dari sisi kekuatan batin, zikir merupakan metode membentuk dan memperkuat Niat Hati, sehingga dengan izin Allah SWT, apa yang terdapat dalam hati, itu pula yang akan dikabulkan oleh Allah SWT. Dengan kata lain, zikir memiliki beberapa manfaat, diantaranya : Membentuk, Memperkuat Kehendak, Mempertajam Batin, sekaligus bernilai Ibadah.

Dengan zikir berarti membersihkan dinding kaca batin, ibarat sebuah bohlam lampu yang tertutup kaca yang kotor, meyebabkan cahaya-sinarnya tidak muncul keluar secara maksimal. Melalui zikir, berarti membersihkan kotoran yang melekat sehingga kaca menjadi bersih dan cahaya-sinarnya bisa memancar keluar.

Sampai disini mungkin timbul suatu pertanyaan. Apakah zikir memiliki pengaruh terhadap kekuatan batin ? untuk menjawab pertanyaan ini, kiranya perlu diketahui bahwa hal tersebut merupakan bagian dari karunia Allah SWT.

Dalam sebuah Hadist. Bahwa dengan selalu mengingat Allah menyebabkan Allah membalas ingat kepada seorang hamba-Nya “ Aku selalu menyertai dan membantunya, selama ia mengingat Aku “ karena itu, agar Allah senantiasa mengingat Anda, perbanyaklah mengingat-Nya dengan selalu berzikir.

Keutamaan-keutamaan berzikir :
1. Qs Al Ahzab:33-35, dihilangkan dosa-dosa dan membersihkanya dengan sebersih-bersihnya, karena Allah Maha mengetahui dan menyediakan ampunan dan pahala yang besar.
2. Qs albaqarah:255-256 (hadis qudsi), Allah akan memberikan syafaat dan mengeluarkan manusia dari kegelapan menuju cahaya.
3. memperoleh ketenangan hati dan ketentraman jiwa
4. memberatkan timbangan di yaumil akhir
5. dijauhkan dari segala tipu daya syetan dan marabahaya
6. memperoleh keberuntungan (Qs.Al Jumu’ah:9-10)
7. sebagai alat control pengendalian diri


Adab-adab Berzikir :
1. Khusyuk
2. Merendahkan suara dan menunjukan kemauan yang besar (Qs al a’raf:205)
3. Sesuai dengan jamaah dalam zikir jamaah
4. Bersih pakaian, tempat, dan pada waktu-waktu yang tepat agar diijabah Allah
5. Menjauhi kesalahan dan main-main

Pembiasaan Zikir Dengan :
1. Selalu mengingat manfaat dan keutamaannya.
2. Mengajarkan kepada anak-anak dengan cara yang baik.

Kalau kita mendapat pujian, amalkan membaca zikir laahaulawalaquwwataillabillahila'liyyila'zim.

Sedikit-sebanyak dapat mengingatkan kita supaya tidak riak kerana kita sebagai manusia ini tiada daya upaya untuk memilki kesempurnaan melainkan Allah jua Yang Maha Besar.. 

Kelebihan Berzikir
1.  Mengusir Syaitan dan melemahkan kekuatan syaitan
2.  Menyebabkan Allah redha
3.  Menghilangkan perasaan cemas dan kebimbangan
4.  Merasa kesenangan dan kebahagiaan dalam hati
5.  Menguatkan anggota badan dan fikiran
6.  Mencerahkan mata dan hati
7.  Membuka pintu rezeki
8.  Menghidupkan hati
9.  Melindungi dari perangkap dan penyelewengan
10. Allah membanggakan orang yang berzikir di hadapan para Malaikat
11. Membantu kepada semua bentuk ibadah yang lain

InsyaAllah semoga amal kita diterima dan diberkati. Amin

Fadzilat Fadzilat Zikir

Hafiz Ibnu Qaiyim adalah seorang ulamak yang mahsyur.
Beliau menulis sebuah risalah bernama AL WABIL.
Risalah ini menerangkan fazilat zikir.

1. Zikir menjauhkan syaitan dan menghancurkan kekuatannya
2. Zikir membawa keredaan Allah
3. Zikir menjauhkan dukacita dari hati manusia
4. Zikir member sinar bahagia
5. Zikir menguatkan badan dan memberi santapan sanubari
6. Zikir memberi sinaran hati dan muka
7. Zikir memurahkan rezeki
8. Zikir membawa kekuatan dan ke hormatan
9. Zikir melahirkan rasa cinta kepada Allah swt. Ia pintu cahaya kasih ilahi
10.Zikir melahirkan hakikat muraqabah iaitu ihsan
11. Zikir membawa sifat zuhud
12. Zikir membawa diri kpd takarrub yakni dekat dengan Allah
13. Zikir pembuka pintu makrifat
14. Zikir dapat membuka hati yang buta
15. Zikir membawa Allah swt ingat pada kita

FAZKURUUNI AZKURKUM  + Ingatlah pada ku nescaya aku ingat pada mu
ZAKARTUHUU FI NAFSI + Barang siapa ingat Aku dalam hatinya maka Aku ingatkan dia dalam 'hati'KU
16. Zikir menghidupkan hati yang mati

Kata Ibnu Taimiyah ra perbandingan zikrullah ibarat ikan dan air. Masakan hidup ikan tanpa air
17. Zikir itu santapan ruh
18. Zikir itu pembersih hati
19. Zikir penghapus dosa dan penghindar maksiat
20. Zikir penghapus was was dan ragu ragu
21. Barang siapa yg ingat Allah swt dalam kesenangan, maka Allah swt akan ingati ia dalam kesusahan
22. Zikir mampu melepaskan diri dari azab Allah
23. Zikir penyebab turunnya sakinah
24. Zikir mampu selamatkan lidah dari sifat /ungkapan keji
25. Zikir ialah majlis para malaikat dan kelalaian berzikir membuka kepada majlis syaitan
26. Zikir membahagiakan
27. Zikir menghindari penyesalan makluk di akhirat
28. Zikir merupakan ibadat yg senang dan mudah tapi berat amal kebajikkannya
29. Zikir itu pohon dalam syurga.

Kelebihan zikir yang ringkas, muga yang sedikit tapi manfaat buat kita.
ZIKIR LA ILAHA ILLALLAH

Mustahil tak kalau kita berzikir LA ILAHA ILLALLAH 1000 kali dalam sehari?
Rasanya tak kot. CuBa kita amalkan zikir LA ILAHA ILLALLAH 100 kali selepas solat.

1. Selepas solat sunat qabliyah Subuh (100) + selepas solat fardu Subuh (100) = 200
2. Selepas solat sunat qabliyah Zuhur (100) + selepas solat fardu Zuhur (100) + selepas solat sunat ba'diyah Zuhur (100) = 300
3. Selepas solat fardu Asar = 100
4. Selepas solat fardu Maghrib (100) + selepas solat sunat ba'diyah Maghrib (100) = 200
5. Selepas solat fardu Isyak (100) + selepas solat sunat ba'diyah Isyak (100) = 200

Jadi, 200 + 300 + 100 + 200 + 200 = 1000
Amr bin Syuib meriwayatkan dari bapanya bahawa datuknya berkata bahawa Rasulullah bersada :..

"Bertasbihlah ..SUBHANAALLAH...100kali pagi..dan 100kali petang..
ganjarannya seperti prang yang mengerjakan haji 100kali

"Ucapkanlah ALHAMDULLILAH..100kali pagi dan 100kali petang.
ganjarannya seperti memberikan 100 ekor kuda untuk jihad fisabillah"

"Bertahlillah.. LA ILAHA ILLALLAH..100kali pagi dan 100kali petang..
Ganjarannya seperti memerdekakan 100orang hamba"..

"Bertakbirlah ..ALLAHUAKHBAR..100kali pagi dan 100kali petang..
ganjarannya..tiada siapa mampu menandingi zikirnya pada hari itu"

(hadis al termizi..yang dinilai sebagai hasan)
Jika di amalkan insyallah akan terasa keberkesanannya namun ganjarannya hanya ALLAH SWT mampu menilainya..

*Hadis hasan adalah sama dengan hadis sohih ..berbeza sanad kerana perawinya mungkin  kelalaian atau kurang hafazannya.. Waallahu alam.


42 KELEBIHAN SELAWAT

Menurut Dr. Zulkifli Al-Bakri, SELAWAT KEPADA NABI banyak kelebihan dan faedahnya seperti yang disebut oleh SYEIKH ABD AL QADIR AL JAILANI AL HASANI RAHIMULLAH.

Didalam kitabnya al-Safinah al-Qadiriyyah, beliau meriwayatkan daripada Ibn Farhun berkata, "Berselawat kepada Nabi Muhammad s.a.w mempunyai 42 kelebihan." Hal ini tertulis di dalam kitabnya Hadaiq al-Anwar:

1. Melaksanakan perintah Allah swt.
2. Bersama dengan selawat Allah swt kepada Rasulullah.
3. Bersama dengan selawat para Malaikat.
4. Mendapat ganjaran 10x selawat daripada Allah atas setiap kali selawat yang diucapkan (selawat daripada Allah itu bererti RAHMAT).
5. Dikurniakan oleh Allah 10 darjat atas setiap 1 selawat.
6. Dituliskan oleh malaikat 10 kebaikan atas setiap selawat.
7. Dihapuskan oleh Allah 10 kejahatan atas setiap selawat.
8. Segala doa akan diperkenankan oleh Allah.
9. Mendapat syafaat daripada Rasulullah.
10. Mendapat keampunan daripada Allah serta akan ditutup segala segala keaiban.
11. Allah akan menutup segala dukacita.
12. Dikurniakan makam hampir kepada Rasulullah.
13. Mendapat darjat al-Sidq.
14. Ditunaikan segala hajat.
15. Selamat sejahtera pada hari kiamat.
16. Allah swt dan para malaikat akan berselawat ke atas orang yang berselawat.
17. Mendapat khabar gembira daripada Allah dengan balasan syurga.
18. Selamat dan sejahtera dari huru-hara kiamat.
19. Rasulullah akan menjawab secara langsung ke atas setiap selawat yang dibacakan.
20. Mudah mengingati semula perkara-perkara yang telah lama berlaku.
21. Mendapatkan kedudukan yang baik pada hari kiamat serta kita tidak akan kecewa pada hari itu.
22. Tidak akan merasa fakir.
23.Terpelihara dari di hinggapi sifat bakhil.
24. Mendapat kesejahteraan daripada doa Rasulullah kepada orang yang berselawat.
25. Selawat akan menjemput pengucapnya ke jalan syurga.
26. Dapat menjauhkan seseorang daripada terlibat dengan majlis-majlis yang tidak disebut Allah dan Rasul-Nya atau dari majlis-majlis lagho.
27. Berselawat juga akan menyempurnakan kalam pujian Allah apabila disebut Alhamdulillah rabbil allamin(di dalam doa), maka akan disambut selepas itu dengan selawat keatas Nabi.
28. Selamat melintasi titian Sirat al-Mustaqim pada hari kiamat.
29. Terpelihara dari sifat kasar dan gelojoh.
30. Akan disambut oleh Allah pada hari kiamat dengan kata-kata pujian yang lunak.
31. Mendapat balasan rahmat yang luas dari Allah.
32. Mendapat keberkatan daripada Allah.
33. Mendapat kesempurnaan iman.
34. Kasih dan cinta kepada Rasulullah.
35. Mudah mendapat hidayah daripada Allah.
36. Setiap selawat yang dibaca akan dibentangkan di hadapan Rasulullah secara langsung.
37. Menjadikan kita teguh pendirian dengan kebenaran serta tak mudah goyah iman.
38. Berselawat juga bererti kita menunaikan sebahagian daripada hak-hak Rasulullah ke atas diri kita. Di samping itu ia di anggap mensyukuri nikmat Allah yang mengurniakan dan mengutus Rasulullah kepada kita.
39. Berselawat juga bererti melengkapkan pengertian berdoa dan memohon kepada Allah ke atas Rasulullah dan diri kita sendiri.
40. Berselawat juga bererti zikrullah, bersyukur serta mengiktiraf segala nikmat yang dikurniakan oleh Allah swt.
41. Antara kelebihan yang paling hebat kepada setiap individu ialah akan terjelma gambaran Rasulullah di dalam jiwanya.
42. Dikurniakan oleh Allah maqam seorang syeikh dan murabbi.

Aamiin...MasyaAllah Tabarakallah

Kelebihan Ayat ‘Hasbunallah wani’mal wakil‘
Ketika Nabi Ibrahim Alaihi Salam dilempar ke dalam api, baginda mengucapkan ‘Hasbunallah wani’mal wakil‘ lalu Allah menjadikan api yang panas menjadi dingin sehingga Nabi Ibrahim terselamat dari api yang membara itu.
Cukuplah Allah menjadi Penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung.
- Serahkan Takdir diri kita pada Allah.
- Serahkan Ikhtiar kita pada Allah.
- Menetapkan hati kita yang menambahkan keyakinan
- Mendapatkan keredoan Allah

INFORMASI BERGUNA DARI BLOG SEBELAH


AL QURAN ALAT YANG PALING BAIK UTKNTUK DATANGKAN BANTUAN ALLAH SWT

ALLAHUMMA A'INNI 'ALA ZIKRIKA WA SYUKRIKA WA HUSNI 'IBADATIK
zaman manusia diuji, dgn ekonomi dan macam2 bykn masa dgn al Quran, al quran alat yg paling baik utk dtgkn bantuan Allah....
Smoga kita semua istiqamah dgn al Quran

#umymtaa

PADA YANG BARU NAK MENCUBA SET BASIC 3IN1 PUN DAH CUKUP





Ramai yg mencuba set As Beauty sumanya memberi positive feedback 😍 alhamdulillah
.
.
Yg baru nk try As Beauty, boleh try set basic dulu ya 😊
.
Set 3in1 Vit C
Sesuai utk kulit matang n kering
.
Set 3in1 Vit E
Sesuai utk kulit berjerawat n bminyak
.
.
Set basic ne hanya bharga RM120 (sm) / RM125 (ss)
Satu set bole tahan smpai 3-4bln taw 😘
Haa jimat kan?
.
InsyaAllaH kulit2 yg kusam dan bemasalah akan kembali pulih, sihat dan berseri2 dengan penggunaan As Beauty SkinCare secara consistent. 😊
.
Berminat, boleh lah merujuk di bawah :) <3

berminat mendapatkan kesemua produk keluaran As Beauty..walaupun secara pembelian satu2? juga berminat menjadi DROPSHIPER / PENGEDAR / STOKIS mengikut kemampuan anda..anda pasti akan minat dengan sistem pakai dan jual....pastinya produk berkualiti dan pastinya original
memudahkan anda mendapatkan rangkaian produk keluaran As Beauty
ana merupakan aktive online/pengedar jajahan/stokis sah AS Beauty
sms / WhatsApp / WeChat / Telegram 019.7007.507 jelitawifdiyana
www.jelitawifdiyana.my
ig: jelitawifdiyana
facebook: DiyAna MA
telegram: telegram.me/jelitawifdiyana_JWD
group fb as beauty: www.facebook.com/groups/DiyAnaMA

Alhamdulillah


Saturday, February 4, 2017

MINUM 2 GELAS AIR PUTIH PADA WAKTU PAGI SETELAH BAGUN DARI TIDUR


Khasiat air kosong bukan sekadar untuk membersihkan tubuh, malahan juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh.

Salah satu waktu yang paling baik untuk minum air kosong adalah pada waktu pagi setelah bangun dari tidur.  Jangan bagi alasan, anda perlu 'paksa diri' untuk minum air putih. Ini adalah sebab-sebabnya:

 Seimbangkan sistem buah pinggang
Tubuh memiliki air yang cukup dan terhidrasi akan memaksimumkan fungsi tubuh, seimbangkan cairan dan mencegah jangkitan.

 Kulit lebih berseri
Minum air putih boleh membantu kita menyingkirkan racun di dalam tubuh seterusnya menjadikan kulit lebih berseri.  Bahkan, ia dapat membantu membersihkan racun dalam darah.

 Langsingkan tubuh
Cuba minum dua gelas air setiap bangun tidur.  Rajin-rajinlah minum air pada pagi hari dan boleh meningkatkan metabolisme tubuh sebanyak 24 peratus.

 Tambah darah
Ketika anda berasa lesu, pening dan anemia, minumlah air dengan jumlah yang mencukupi.  Ia membantu tubuh membentuk sel darah yang baru dan membantu pembentukan sel otot.

 Membersihkan usus
Minum air ketika perut kosong membantu membersihkan usus dan membuatnya lebih mudah menyerap nutrisi makanan yang masuk kemudiannya.



Share

.

.

SILA ISI BORANG TEMPAHAN ANDA DI SINI UNTUK MEMUDAHKAN URUSAN

Name:
Full Address:
Contact No:
Item To Order:
Question:

Get your own free form like this one.